اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد اقامه نماز:

مدرک‌گرایی آفتی بزرگ برای مدارس علوم دینی محسوب می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد اقامه نماز با بیان اینکه علم آموزی یکی از بهترین عبادات محسوب می‌شود، گفت: مدرک‌گرایی آفتی بزرگ برای مدارس علوم دینی محسوب می‌شود.

مدرک‌گرایی آفتی بزرگ برای مدارس علوم دینی محسوب می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از سبزوار، حجت‌الاسلام محسن قرائتی ظهر امروز در بازدید از بخش‌های مختلف مدرسه علمیه اهل‌البیت (ع) سبزوار در جمع طلاب این مدرسه، مباحثه، یادداشت‌برداری، نظم در تحصیل، خوش‌خطی، نماز اول وقت، مدیریت زمان و ارائه مطالب مستند، مستدل و کاربردی را از مهم‌ترین وظایف طلاب در دوران تحصیل علوم حوزوی دانست و اظهار داشت: امروز جامعه نیازمند روحانیت آگاه، توانمند و جامعه‌شناس است.
وی با تأکید بر اخلاص و تواضع در کسب معارف دینی افزود: اقشار مختلف دوستدار عالمی مردمی هستند و توجه به اصول ضرورتی مهم در حوزه‌های علمیه محسوب می‌شود.
وی با بیان این‌که مدرک‌گرایی آفتی بزرگ برای مدارس علوم دینی محسوب می‌شود، تصریح کرد: به خاطر دریافت مدرک درس نخوانید، چرا که ‌در دنیا و در آخرت عاقبت به خیر نخواهید شد و اسلام در واقع اسلام‌شناس می‌خواهد. 
قرائتی انس با قرآن را یکی دیگر از اصول مهم در تحصیلات حوزوی دانست و خاطر نشان کرد: به فرموده رهبر معظم انقلاب، تفسیر قرآن باید درس جدی همه پایه‌های تحصیلی باشد؛ هم‌چنین بهتر است در ساعات درس اخلاق حوزه، آیات اخلاقی قرآن طرح و مورد بررسی قرار گیرد.
وی خواستار مطالعات ضمن درسی طلاب در زمینه مسائل و شبهات مربوط به مهدویت شد و با تأکید بر توجه بیش از پیش طلاب نسبت به معارف قرآنی گفت: خط‌کش زندگی ما قرآن و اهل‌بیت(ع) است، از این رو دشمنان درصدد ضربه زدن به معارف قرآن و ائمه اطهار هستند. 
وی با تاکید بر حضور گسترده مردم در راهپیمایی 22 بهمن و انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: حضور در برنامه‌های ملی، دشمنان اسلام و انقلاب را عصبانی می‌کند.
وی بیداری کشورهای اسلامی را برگرفته از انقلاب اسلامی دانست و اضافه کرد: ایران کلید بیداری کشورهای اسلامی است.
قرائتی ضمن توجه ویژه به دین، قرآن، اعتکاف، نماز جمعه و جماعت، نماز اول وقت، نماز شب و تشکیل جلسات تفسیر قرآن، توجه به قرآن و نهج البلاغه را محوری‌ترین اصول عنوان کرد.  
رئیس ستاد اقامه نماز کشور با تاکید بر اهمیت مطالعه افزود: مطالعات باید به روز باشد و روزانه هفت تا هشت ساعت مطالعه کنیم و مطالبی که می‌خوانیم مستحب یا واجب و یا مطالب مورد نیاز جامعه و فرد باشد.
وی خطاب به طلاب اظهار داشت: ادبیات را خوب بخوانید، زیاد درس بخوانید و هر وقت خسته شدید ورزش کنید.
رئیس ستاد اقامه نماز کشور در این مراسم از بخش‌های مختلف مدرسه علمیه اهل بیت (ع) سبزوار بازدید کرد.
انتهای پیام/م20/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول