اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار تنگستان خواستار شد

همکاری اولیای دانش‌آموزان در رفع نیازهای مدارس

خبرگزاری فارس: فرماندار تنگستان گفت: شورای آموزش پرورش با شناسایی نیازها و کمبودها باید از همکاری و همیاری دانش‌آموزان و اولیای آنان در اداره امور مدرسه زمینه تحقق اهداف نظام تعلیم و تربیت را فراهم کند.

همکاری اولیای دانش‌آموزان در رفع نیازهای مدارس
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، عبدالرسول زارع صبح امروز در شورای آموزش و پرورش شهرستان تنگستان ضمن گرامیداشت هفته شوراهای آموزش و پرورش به نقش این شورا در پیشبرد اهداف نظام تعلیم و تربیت اشاره و اظهار داشت: مشارکت همگانی در نظام آموزشی یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است که باید به منظور ارتقای سطح کمی و کیفی محیط آموزشی در دستور کار شوراهای آموزش و پرورش قرار گیرد.
وی افزود: شورای آموزش و پرورش با شناسایی نیازها و کمبودها باید از همکاری و همیاری دانش‌آموزان و اولیای آنان در اداره امور مدرسه زمینه تحقق اهداف نظام تعلیم و تربیت را فراهم کند.
زارع در این نشست که با حضور جمعی از نمایندگان شوراهای دانش‌آموزی شهرستان برگزار شد عنوان کرد: شوراهای دانش‌آموزی از نمونه‌های بارز و عینی مشارکت همگانی در امر تعلیم و تربیت است که در سیستم آموزشی کشور اجرا شده و تاکنون نتایج مثبتی را به همراه داشته است.
وی از مهم‌ترین اهداف نظام تعلیم و تربیت را اجتماعی ساختن دانش‌آموزان و آماده‌ کردن آنان برای شرکت فعال و سازنده در زندگی اجتماعی ذکر کرد.
فرماندار تنگستان همچنین یادآور شد: اگر به دانش‌آموزان، فرصت اندیشیدن، و نقش‌آفرینی در امور خودشان بدهیم، موجب خودباوری و ارتقاء شخصیت آنان و مسئولیت‌پذیری بیشتر و پویایی آنان می‌شود.
امام جمعه اهرم نیز مشارکت خانواده‌ها در امر تعلیم و تربیت را یک ضرورت برشمرد و بیان کرد: مشورت از سنت‌های حسنه‌ای است که در دین مبین اسلام بر آن بسیار تاکید شده است.
حجت‌الاسلام عیسی راستگو همچنین به جایگاه شورای آموزش و پروش اشاره و خاطر نشان کرد: تصمیمات اتخاذ شده در این شورا باید در مسیر توسعه و ارتقا فرهنگ تعلیم و تربیت باشد.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان تنگستان نیز گفت: وزارت آموزش و پرورش برای تامین و تجهیز فضای آموزشی به مشارکت عمومی نیاز دارد تا نظام آموزشی کارکرد مطلوبی را ارائه دهد.
غلامشا زیارتی اضافه کرد: در این راستا اولیای دانش‌آموزان باید با نگاهی ویژه برای رفع نواقص و مشکلات مدارس با مدیران مدارس همراهی و همفکری داشته باشند.
انتهای پیام/صا20/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول