اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس تبلیغات اسلامی بردخون:

60 هیئت مذهبی در بردخون ساماندهی شده است

خبرگزاری فارس: رئیس تبلیغات اسلامی بردخون گفت: شناسایی و ساماندهی بیش از 60 هیئت مذهبی و حسینیه، 33 مسجد و 20 امامزاده و حمایت مادی و معنوی آنها از جمله خدمات انجام شده در بردخون بوده است.

60 هیئت مذهبی در بردخون ساماندهی شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، حجت‌الاسلام سید ابراهیم سعیدی صبح امروز در دیدار روحانیون بردخون با نماینده مردم استان در مجلس خبرگان افزود: همزمان با سراسر کشور نمایندگی تبلیغات اسلامی بردخون در آذر87 راه‌اندازی شد و تاکنون خدمات بسیاری در حوزه فرهنگی و دینی به مردم ولایتمدار این بخش ارائه کرده است.

وی با اشاره به این خدمات گفت: جذب تجهیزات اداری، جانمایی ساختمان اداری، جذب زمین برای ساخت خانه عالم در روستاهای شهنیا، مغدان، آبکش و بردخون کهنه، تخصیص اعتبار برای ساخت خانه عالم شهنیا و آبکش، صدور مجوز 10 خانه قرآنی در روستاهای بردخون، جذب زمین برای احداث فضاهای قرآنی، شناسایی و ساماندهی بیش از 60 هیئت مذهبی و حسینیه، 33 مسجد و 20 امامزاده و حمایت مادی و معنوی آنها از جمله خدمات انجام شده در بردخون بوده است.

سعیدی ادامه داد: هماهنگی با اداره اوقاف و امور خیریه در حمایت از اماکن مقدسه، همکاری با مسئولان و اجرای برنامه‌های مختلف، حمایت از روحانیون بومی و اعزامی و ده‌ها مورد دیگر در امور فرهنگی و دینی از فعالیت‌های این نمایندگی در سه سال گذشته بوده است.

وی تشکیل جلسات با حضور روحانیون را ضروری دانست و گفت: نشست‌ها در آغاز و پایان ایام تبلیغ از وظایف اصلی است که تأثیر زیادی دارد و می‌توان از این گنجینه‌های معنوی بهترین بهره‌ها را برد و از مدت‌ها قبل به دنبال تحقق این موضوع بودیم که الحمدالله عملی شد و امیدواریم در آینده نیز زمینه چنین نشست‌هایی فراهم شود.

این مقام مسئول با ذکر برخی کمبودها خاطر نشان کرد: نداشتن مجتمع فرهنگی تبلیغی در بخش، نبود کارشناس در نمایندگی و فقدان وسیله نقلیه اداری موجب رکود در فعالیت‌ها شده است.

رئیس تبلیغات اسلامی بردخون بیان داشت: سازمان تبلیغات اسلامی در راستای منویات مقام معظم رهبری با محوریت ترویج فرهنگ قرآنی، شناخت سیره ائمه معصومین(ع) و اعتلای فرهنگ معنوی در جامعه به عنوان نهادی،در حوزه دین و فرهنگ دینی گام برمی‌دارد.

سعیدی گفت: هیئت‌های مذهبی در بردخون و آبدان از ساماندهی خوبی برخوردار هستند و با توجه به استقبال مردم مومن و مسلمان این مناطق، فعالیت‌های تشکیلاتی این هیئت‌ها بسیار چشمگیر بوده است.

وی افزود: احیای گفتمان‌ دینی، ساماندهی هیئت‌های مذهبی و تشکیل پرونده برای اماکن مذهبی و مقدس از مهم‌ترین فعالیت‌های نمایندگی سازمان تبلیغات اسلامی بردخون بوده است.

انتهای پیام/صا10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول