اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر شورای هیئت‌های مذهبی شهرستان بوشهر:

90 هیئت مذهبی در اربعین عزاداری کردند

خبرگزاری فارس: دبیر شورای هیئت‌های مذهبی شهرستان بوشهر از برگزاری مراسم عزاداری 90 هیئت مذهبی در مراسم اربعین حسینی در مساجد این شهرستان خبر داد.

90 هیئت مذهبی در اربعین عزاداری کردند
عادل جاسمیان‌فرد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بوشهر اظهار داشت: هیئت‌های عزادار در مراسم اربعین تمامی سعی  و توان خود را در برگزاری مراسم عزاداری به انجام رساندند تا عزاداری که در شأن امام حسین (ع) باشد برپا شود.
دبیر شورای هیئت‌های مذهبی شهرستان بوشهر در ادامه اظهار داشت: هیئت‌های مذهبی با مشارکت اداره کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر و راه انداختن دسته‌جات کربلا و دشت نینوا و مصیبت‌های وارده بر سر و کاروان سینه‌زنی و در فراق آن امام بزرگوار سوگواری می‌کنند.
وی در ادامه افزود: واژه اربعین در قرآن و روایات از قداست و حرمت فراوانی برخوردار است همچنانکه پیامبر اکرم (ص) فرمودند: کسی که 40 روز عملش خالص باشد خداوند چشمه‌های حکمت را بر زبانش جاری می‌سازد .
جاسمیان‌فرد در ادامه بانوان را به عزاداری همراه با معرفت و بصیرت توصیه کرد و گرامیداشت ایام محرم و صفر را عامل مهمی در پویایی و بقای مکتب حسینی در بین مردم دانست.
جاسمیان فرد گفت: قرائت زیارت اربعین و سخنرانی و مداحی از دیگر برنامه‌های این مراسمات هیئت‌های مذهبی است.
دبیر شورای هیئت‌های مذهبی شهرستان بوشهر در ادامه افزود: علاوه بر برگزاری مراسم اصلی در حسینیه اباعبدالله کوی بندر در روز اربعین، هیئت‌های مذهبی نیز به صورت دسته‌جات عزاداری و کاروان سوگواری در سطح شهر بوشهر به سمت مصلای جمعه حرکت و زنجیرزنی و عزاداری می‌کنند.
جاسمیان‌فرد در پایان از فراهم بودن مقدمات اعزام مبلغ دهه آخر صفر در این شهرستان خبر داد و گفت: آماده ارتقای سطح کمی و کیفی اعزام مبلغ این دهه هستیم.
انتهای پیام/صا30/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول