اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری استان یزد:

گروه‌های مختلف مذهبی ملزم به رعایت اصول اسلامی هستند

خبرگزاری فارس: رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: گروه‌ها و فرق مختلف مذهبی از آنجا که در کشور اسلامی زندگی می‌کنند، در همه نقاط کشور ملزم به رعایت اصول اسلامی هستند.

گروه‌های مختلف مذهبی ملزم به رعایت اصول اسلامی هستند
به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، غلامحسین حیدری ظهر امروز در نشست کمیسیون اقوام، فرق و مذاهب شورای تامین استان یزد با اشاره به حساسیت‌های اجتماعی، فرهنگی و مذهبی اقوام و فرق مختلف اظهار داشت: با توجه به این حساسیت‌ها، بررسی این موضوع در هر شرایط و موقعیتی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و باید به طور جدی مدنظر قرار گیرد.
وی افزود: چنانچه فرق، گروه‌ها و مذاهب مختلف که جزو فرق ضاله شناخته می‌شوند و نظام آنها را به رسمیت نشناخته است، فعالیت کنند و در مسیر ایجاد خلل و مشکل برای نظام مقدس اسلامی گام بردارند، از فعالیت‌های آن‌ها جلوگیری و به شدت با آنها برخورد می‌شود.
حیدری با بیان اینکه نظام مقدس اسلامی بر مبنای اصول قانون اساسی، آزادی‌های بسیاری را به برخی از مکاتب و ادیان داده است، عنوان کرد: هم‌چنین طبق همین اصول، فرق و گروه‌های مختلف مذهبی باید اصول اسلامی را رعایت کنند و به هیچ وجه نباید به کشور خدشه‌ای وارد کنند.
وی در بخش دیگری از این نشست نسبت به رخنه اندیشه‌های برخی از فرقه‌های ضاله در اذهان جوانان هشدار داد و افزود: چنانچه برخی از این فرق نظیر وهابیت و بهائیت بخواهند مشکلی برای کشور و مردم به وجود آورند، با آنان به طور قاطع برخورد می‌شود.
حیدری خاطرنشان کرد: خوشبختانه این گروه‌ها در استان یزد به دلیل وجود عرق عمیق دینی و مذهبی مردم تاکنون نتوانسته‌اند مشکل حادی ایجاد کنند.
وی با اشاره به تبلیغات گسترده از طریق شبکه‌های ماهواره‌ای بیان کرد: برای مقابله با این شبکه‌ها ضرورت دارد شبکه‌های ماهواره‌ای به صورت کارشناسی شده برای مقابله با آنها مورد بررسی و مطالعه قرار گیرند و به شبهات به وجود آمده توسط آنها پاسخ داده شود.
رئیس کل دادگستری استان یزد با اشاره به اختصاص شعب ویژه در دادسرا، محاکم بدوی و تجدید نظر استان یزد برای برخورد با پرونده‌های مربوط به فرق و گروه‌های مختلف اظهار داشت: خوشبختانه فرقه‌های ضاله کمترین عملیات تبلیغی و ایذایی در استان یزد را داشته‌اند و با همین فعالیت مختصر آنها نیز به شدت برخورد شده است.
وی ادامه داد: از ابتدای سال‌جاری تا پایان آذرماه فقط چهار پرونده در این زمینه در استان یزد تشکیل شده و این میزان نسبت به سال 89 بسیار کاهش یافته است.
حیدری انجام اقدامات فرهنگی گسترده و تنویر افکار عمومی را بهترین شیوه برخورد با تاثیرات تبلیغی گروه‌ها و فرق‌ضاله دانست و گفت: پس از انجام کارهای فرهنگی، برخورد قضایی با مبلغان فرق‌ضاله مدنظر قرار خواهد گرفت و دستگاه قضایی در این زمینه قانون را به بهترین شکل اعمال خواهد کرد.
معاون سیاسی امنیتی استانداری یزد نیز با بیان اینکه کمیسیون اقوام، فرق و مذاهب، یکی از زیرمجموعه‌های شورای تامین است، اظهار داشت: وظیفه این کمیسیون بررسی فعالیت‌ها و شناخت اندیشه‌ها و عمق تلاش گروه‌ها و فرق‌ضاله همچنین پیشگیری از این فعالیت‌هاست.
غلامحسین دشتی عنوان کرد: فراهم کردن زمینه برای رشد و تعالی اندیشه‌های اسلامی از نفوذ فعالیت‌های تبلیغی توسط فرق و گروه‌های مختلف جلوگیری می‌کند.
انتهای پیام/خ20/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول