اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استادیار دانشکده علوم پزشکی مشهد:

ورزش در هنگام گرسنگی ممنوع است

خبرگزاری فارس: استادیار دانشکده علوم پزشکی مشهد گفت: ورزش‌کردن در هنگام گرسنگی چه در ورزشکاران و چه در غیر ورزشکاران کاملا مضر بوده و برخلاف اصول علمی است.

ورزش در هنگام گرسنگی ممنوع است

محمد صفریان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار داشت: برخلاف تصور شایعی که در جامعه در زمینه ورزش در زمان گرسنگی برای کاهش وزن وجود دارد، ورزش باید در شرایطی انجام شود که فرد گرسنگی کمتری قبل و در حین ورزش داشته باشد تا در این حالت منابع گلیکوژن بدن بهتر حفظ شود.

این متخصص تغذیه با تأکید بر عوارض تغذیه نامناسب در ورزشکاران گفت: مهم‌ترین عارضه تغذیه نامناسب برای ورزشکاران کاهش وزن عضلانی آنهاست که خود سبب کاهش قدرت و ایجاد ضعف در آنان می‌شود.

صفریان افزود: خستگی مزمن، درد مفاصل و خشکی آن‌ها، کمبود ریزمغذی‌ها، عفونت‌های تنفسی و کاهش عملکرد عضلانی از دیگر عوارض تغذیه نامناسب ورزشکاران محسوب می‌شود.

وی گفت: مهم‌ترین نیاز افراد چه ورزشکار و چه غیر ورزشکار انرژی است و در واقع انرژی هسته اصلی فیزیولوژی بدن ارزیابی شده و به همین دلیل نخستین نکته حائز اهمیت در تنظیم رژیم‌های غذایی، نیاز به تأمین انرژی است.

استادیار دانشکده علوم پزشکی مشهد نحوه ارزیابی انرژی مورد نیاز در افراد را چنین برشمرد: میزان انرژی مورد نیاز افرادی که نشسته و کم کار هستند 25 ضرب‌در وزن بدن به کیلوگرم، در افرادی که فعالیت متوسط دارند 30 ضرب‌در وزن بدن به کیلوگرم، در افراد فعال و یا ورزش‌های مقاومتی 40 ضرب‌در وزن بدن و در افراد با کمبود وزن 45 ضرب‌در وزن بدن به کیلوگرم است.

صفریان اظهار داشت: تأثیر رژیم غذایی و میزان تأمین انرژی در ورزشکاران بسیار زیاد است که این شکل یک رژیم غذایی که فقط حاوی چربی و پروتئین باشد کمترین استقامت، یک رژیم معمولی استقامت معمولی و یک رژیم با حداکثر کربوهیدرات بالاترین میزان استقامت را به ورزشکار می‌دهد که می‌تواند موجبات حفظ توده عضلانی و بهبود عملکرد را فراهم کند.

انتهای پیام/م30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول