اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس آموزش و پرورش چرام عنوان کرد

فراگیری آموزش ICDL توسط 80 درصد فرهنگیان چرامی

خبرگزاری فارس: رئیس آموزش و پرورش چرام گفت: بیش از 80 درصد فرهنگیان این شهرستان آموزش ICDL فرا گرفته‌اند.

فراگیری آموزش ICDL توسط 80 درصد فرهنگیان چرامی
محمدقلی جمالی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در چرام اظهار داشت: با توجه به ضرورت آموزش رایانه و در راستای هوشمندسازی مدارس در چرام، بیش از 80 درصد فرهنگیان این شهرستان دوره آموزشی ICDL را گذرانده و بقیه در آستانه آموزش این دوره مهم هستند.
جمالی گفت: 28 مدرسه در چرام هوشمندسازی شدند که شوق خاصی را در بین دانش‌آموزان ایجاد کرده و اگر تمام زیرساخت‌های لازم فراهم شود و مدارس به شبکه اینترانت وصل شوند، شاید تا دو سال آینده در این شهرستان دیگر برای آموزش به معلم نیاز نخواهیم داشت.
وی به دوره‌های ضمن خدمت اشاره کرد و گفت: دوره‌های ضمن خدمت به منظور دانش‌افزایی فرهنگیان و همچنین به‌روز کردن اطلاعات آنها در راستای تغییر کتب درسی بوده که این دوره‌ها برای همه مقاطع تحصیلی و در تمام دروس برگزار می‌شود.
جمالی افزود: اجرای طرح 3-3-6 که گامی موثر در اجرای سند تحول و یکی از مولفه‌های تحول بنیادین در آموزش و پرورش بوده، آموزش ضمن خدمت برای آموزگاران ابتدایی و همچنین کلاس توجیهی برای اولیای پایه پنجم این شهرستان در برنامه‌های آموزش و پرورش این شهرستان پیش‌بینی شده است. 
جمالی به وضعیت مدارس روستایی این شهرستان اشاره و تصریح کرد: نزدیک به 40 درصد دانش‌آموزان این شهرستان در مدارس روستایی مشغول به تحصیل هستند و در سال 91-90 تلاش ما بر این بوده است که در هر سه دوره تحصیلی تفکیک جنسیتی را در مدارس روستایی لحاظ کنیم. 
وی بیان کرد: مدارس روستایی در این شهرستان از نظر تجهیزات آزمایشگاهی و کارگاهی و همچنین وسایل گرمایشی و سرمایشی امکانات قابل قبولی دارند.
این مسئول افزود: به دلیل این‌که بیشتر استعدادهای ناب در روستاها مشغول به تحصیل هستند از مربیان و آموزگاران این مناطق انتظار می‌رود نسبت به آموزش هرچه بهتر این دانش‌‌آموزان از خود همت و تلاش مضاعف به خرج دهند.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول