اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در راستای اشتغال مددجویان محقق شده است

ایجاد 16 هزار شغل توسط کمیته‌ امداد کهگیلویه و بویراحمد

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد گفت: این نهاد از بدو پیدایش طرح‌های اشتغالزایی بیش از 16 هزار نفر را در این استان صاحب شغل کرده است.

ایجاد 16 هزار شغل توسط کمیته‌ امداد کهگیلویه و بویراحمد
عبدالمجید فرهادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار داشت: کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد تاکنون 13 هزار و 600 طرح اشتغال‌زایی را در این استان اجرا کرده است.
مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد افزود: این تعداد طرح اشتغال موجب اشتغال‌زایی بیش از 16 هزار نفر در این استان شده است.
وی با اشاره به جمعیت جوان این استان بیان داشت: بیکاری به ‌ویژه در میان جوانان یکی از مشکلات اصلی است که با سیاست‌های کمیته امداد قدم‌های موثری برای کاهش بیکاری صورت گرفته است.
فرهادی ادامه داد: بیکاری خود موجب بروز بسیاری از مشکلات دیگر می‌شود که در این زمینه باید همه افراد و نهادها برای ایجاد اشتغال به طرق مختلف تلاش کنند.
این مسئول حمایتی در کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در سال جاری اولین طرح خودکفایی به ‌صورت مجتمع گلخانه‌ای برای 25 نفر از مددجویان کلید خورد که این طرح اکنون در مرحله بهره‌برداری است.
وی با بیان اینکه کمیته امداد در این استان در راستای سیاست‌های مرکز روی توانمندسازی مددجویان و ایجاد کسب و کار برای آنان تمرکز کرده است، بیان کرد: با این سیاست شاهد کاهش و ریشه‌کنی پایدار بیکاری و محرومیت در میان افراد نیازمند خواهیم بود.
فرهادی تصریح کرد: 80 درصد از تسهیلات اعطایی به متقاضیان اجرای شغل در بخش‌های کشاورزی و دامپروری بوده است که این شغل‌ها به ‌لحاظ بافت این استان از استقبال بسیار خوبی برخوردار شده‌اند.
مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: تاکنون برای بیش از 20 هزار نفر از مردم در طول حیات کمیته امداد در این استان آموزش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای برگزار ارائه شده است.
فرهادی ایجاد شغل در روستاها را موجب افزایش تولید و داشتن روستاهای مولد دانست و خاطرنشان کرد: در حال حاضر 10 درصد از تولیدات شیر و گوشت در کهگیلویه و بویراحمد به‌ وسیله مجریان وام‌های اشتغال محقق می‌شود.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول