اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان ‌شرقی:

141 هزار شغل جدید در آذربایجان شرقی ایجاد شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان ‌شرقی گفت: امسال نیز برای این استان‌ 163 هزار فرصت شغلی تعهد شده بود که تا امروز 141 هزار از آن ‌محقق شده است.

141 هزار شغل جدید در آذربایجان شرقی ایجاد شد
به گزارش خبرگزاری فارس از بناب، یونس فاتح عصر امروز در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان بناب اظهار کرد: از سال 1384 تا امروز با بهره‌برداری از 35 هزار و 74 طرح بنگاه‌های اقتصادی زودبازده در استان برای 54  هزار و 500 نفر اشتغال پایدار ایجاد شده است.
وی افزود: از یک هزار و 700 میلیارد ریال اعتبار ابلاغ شده در طول شش سال گذشته برای این طرح تا امروز یک هزار و 800 میلیارد ریال و به عبارتی 104 درصد سهم ابلاغی در استان تصویب شده و درحال اجراست، اما تلاش می‌کنیم این میزان را تا پایان امسال به 120 درصد افزایش دهیم.

پرداخت 1200 میلیارد ریال تسهیلات به طرح‌های زودبازده
فاتح افزود: برای طرح‌های زودبازده اقتصادی که تا امروز در سطح استان اجرا و محقق شده، یک هزار و 400 میلیارد ریال تسهیلات توسط بانک‌های عامل پرداخت شده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی بنگاه‌های اقتصادی زودبازده را یکی از ظرفیت‌های ارزشمند دولت نهم و دهم برای اشتغالزایی دانست و از مسئولان خواست برای استفاده بهینه از این فرصت همت کنند.

مشاغل خانگی آذربایجان‌شرقی 1200 میلیارد ریال اعتبار دارد
وی به وضعیت مشاغل خانگی استان اشاره کرد و گفت: برای این طرح نیز یک هزار و 200 میلیارد ریال اعتبار برای آذربایجان‌شرقی اختصاص یافته که تا امروز 18 هزار و 968 طرح با اعتبار 670 میلیارد ریال تصویب شده و به عبارتی بیش از 56 درصد اعتبار اختصاص یافته به استان جذب و پرداخت شده است.
فاتح همچنین گفت: امسال نیز برای استان آذربایجان‌ شرقی 163 هزار فرصت شغلی تعهد شده بود که تا امروز 141 هزار از آن در بخش‌های مسکن، اقتصاد و صنعت محقق شده و 103 دستگاه اجرایی استان برای تحقق بیشتر از سهم ابلاغی استان اعلام آمادگی کرده‌اند.
وی گفت: آذربایجان شرقی در حال حاضر در پرداخت تسهیلات بانکی طرح‌های اشتغالزایی رتبه دوم کشوری و در ایجاد اشتغال رتبه سوم کشوری را به خود اختصاص داده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی به بیمه روستاییان اشاره و در این خصوص خاطرنشان کرد: شهرستان بناب با زیرپوشش قرار دادن یک هزار و 200 خانواده روستایی برای استفاده از مزایای این طرح بیش از 35 درصد خانواده‌های مشمول را زیرپوشش قرار داده و در ردیف 16  استانی قرار گرفته که آمار مطلوبی نیست.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول