اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بناب خبر داد

‌ایجاد 3780 شغل جدید در بناب / بانک‌ها سخت‌گیری نکنند

خبرگزاری فارس: فرماندار‌ بناب از فعالیت یک هزار و 255 واحد تولیدی در این شهرستان خبر داد و گفت: در سال‌ جاری 3 هزار و 780 شغل جدید در بناب ایجاد شد.

‌ایجاد 3780 شغل جدید در بناب / بانک‌ها سخت‌گیری نکنند
به گزارش خبرگزاری فارس از بناب، سعید برقی عصر امروز در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری بناب از وضعیت فعالیت‌های بنگاه‌های اقتصادی زودبازده در بناب گزارش داد و اظهار کرد: امسال در این راستا بیش از 80 میلیارد ریال تسهیلات برای 18 طرح پرداخت شده و برای 108 نفر اشتغال ایجاد شده است.
وی اضافه کرد: هشت طرح دیگر نیز در دست بررسی و اقدام است.
 
ایجاد 3780 شغل جدید در بناب
برقی همچنین درخصوص تعهدات اشتغالزایی شهرستان گفت: امسال 4 هزار و 366 فرصت شغلی برای شهرستان بناب تعهد شده بود که تا امروز 3 هزار و 870 مورد آن تحقق یافته و به این ترتیب 89 درصد تعهدات اشتغالزایی شهرستان محقق شده اما برخی دستگاه‌های اجرایی باید قوی‌تر از حال حاضر تلاش کنند تا در پایان سال بیش از میزان تعهد عمل کرده باشند.
 
فعالیت 1255 واحد تولیدی در بناب
وی سپس از فعالیت یک هزار و 255 ‌واحد تولیدی کوچک و بزرگ در شهرستان بناب خبر داد و گفت: با وجود اینکه در بخش صنعت فولاد در این شهرستان و در سال‌های اخیر سرمایه‌گذاری خوبی شده و ظرفیت تولید فولاد بناب در دو کارخانه حدود 5 هزار تن افزایش یافته است؛ اما ظرفیت و بستر خوبی برای جذب و راه‌اندازی طرح‌های اقتصادی و صنعتی بیشتر برای رونق اشتغال در شهرستان بناب وجود دارد.
رئیس کار‌گروه اشتغال و سرمایه‌گذاری بناب در ادامه نیاز شهرستان به یک شهرک صنعتی دیگر را ضروری دانست و گفت: با توجه به اینکه شهرک صنعتی فعلی بناب اشباع شده و توانایی پذیرش واحدهای بیشتر را ندارد و از طرفی شهرک جدید تعیین شده در سال‌های قبل به دلیل مشکل مکان‌یابی با موانعی روبه‌رو شد؛ بنابراین امروزه بیشتر متقاضیان سرمایه‌گذاری در بناب به شهرهای همجوار مراجعه می‌کنند.
 
بانک‌ها سخت‌گیری نکنند
برقی از بانک‌های عامل خواست در پرداخت تسهیلات بانکی به مشتریان متقاضی اجرای طرح‌های اشتغالزایی زیاد سخت گیری نکنند تا جذب تسهیلات به خوبی انجام گیرد و اشتغال شهرستان رونق بگیرد.
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان بناب نیز ‌از صدور یک هزار و 459 فقره مجوز برای طرح‌های مشاغل خانگی تا امروز خبر داد و گفت: کل تسهیلات ابلاغی برای شهرستان در این خصوص 31 میلیارد و 742 میلیون ریال بود که تا امروز 178 میلیارد ریال از آن پرداخت شده است.
صمد اخلاصی از مسئولان خواست در خصوص موضوع حق بیمه 30 درصدی تجدیدنظر شود تا کارفرمایان و کارخانجات متحمل فشار زیاد نشوند.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول