اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هم‌زمان با هفته محیط زیست صورت گرفت

کشت گونه‌های بومی در بوستان پردیسان بجنورد

خبرگزاری فارس: رئیس روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی از کشت گونه‌های بومی مرتع در سطح 40 هکتار از پارک پردیسان حیات وحش بجنورد خبر داد.

کشت گونه‌های بومی در بوستان پردیسان بجنورد
حسن پهلوان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار داشت: این گونه‌های بومی مرتعی با هدف جلوگیری از فرسایش خاک، تولید علوفه‌، نفوذ آب و همچنین بهبود پوشش‌های گیاهان مرتعی انجام شد.
وی با بیان اینکه تاکنون 44 هکتار از مساحت پارک حیات وحش پردیسان بجنورد فنس کشی شده است، گفت: در این پارک دست کم 80 راس گونه‌های جانوری اعم از؛ کل، بز، قوچ، میش، آهو نگهداری می‌شود.
پهلوان در ادامه با اشاره به برنامه‌های پیش بینی شده به مناسبت هفته هوای پاک در خراسان شمالی اظهار داشت: این هفته از 25 دی آغاز و تا اول بهمن ادامه داشته که تاکنون علاوه بر نواخته شدن زنگ هوای پاک، پکیج‌ها و سی‌دی‌های آموزشی حفاظت محیط زیست، تنظیم رایگان موتور خودرو و توزیع رایگان فیلتر هوا انجام شده است.
وی با بیان اینکه تنظیم رایگان موتور خودرو و توزیع رایگان فیلتر هوا تا پایان هفته محیط زیست در این استان ادامه دارد، گفت: به همین مناسبت جشنواره کودک و محیط زیست و همچنین کارت‌های رایگان الکترونیکی حمل ونقل بین شهروندان توزیع می‌شود.
رئیس روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی برگزاری همایش و گردهمایی‌های علمی و فرهنگ سازی با حضور سازمان‌های مردم نهاد، تجلیل از شهردار شهر پاک و خبرنگاران فعال در حوزه محیط زیست را از برنامه‌های پیش‌بینی شده به همین مناسبت عنوان کرد.
وی همچنین دیدار کارکنان محیط زیست با ائمه جمعه، برپایی همایش دوچرخه سواری در اسفراین و جاجرم، افتتاح مرکز پایش محیط زیست خراسان شمالی را از دیگر برنامه‌های این هفته در استان اعلام کرد.
انتهای پیام/و۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول