اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار آذربایجان غربی:

مشکل صادرات صنایع آذربایجان غربی را حل می‌کنیم

خبرگزاری فارس: استاندار آذربایجان غربی گفت: مشکل صادرات صنایع آذربایجان غربی با اهتمام همه مسئولان باید حل شود.

مشکل صادرات صنایع آذربایجان غربی را حل می‌کنیم
به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه وحید جلال‌زاده امروز در آیین بازدید از واحد تولیدکننده انواع روغن موتور و محصولات شیمیایی در شهرک صنعتی فاز دو ارومیه با درخواست دریافت تسهیلات این واحد برای توسعه به مبلغ 20 میلیارد ریال موافقت کرد و اظهار داشت: این واحد تولیدی سال گذشته 6 میلیون دلار صادرات داشت که در 10 ماه امسال این رقم به دو برابر افزایش پیدا کرده است.
وی تصریح کرد: این واحد تولیدی 20 درصد از رقم مربوط به صادرات را خود تولید کرده و مابقی از طریق واحدهای مشابه تهیه و به کشورهای همسایه صادر می‌کند.
این مسئول در ادامه از یک واحد تولیدی صنعتی انواع نان‌های حجیم بازدید کرد و بیان داشت: امیدواریم دهه فجر امسال پروژه گازرسانی این واحد به اتمام برسد.
وی ادامه داد: این واحد ظرفیت تولید روزانه 35 تن انواع محصولات را دارد که هم اینک فقط با 1.5 تن محصول در روز مشغول به کار است و در آینده نزدیک بصورت رسمی به بهره‌برداری خواهد رسید.
این مسئول خاطر نشان کرد: در صورت اتمام این کارخانه امکان اشتغال برای 100 نفر فراهم می‌شود.
وی در آیین بازدید از کارخانه سیمان سفید ارومیه گفت: برای افزایش 50 درصدی ظرفیت تولید آن جلسه‌ای اختصاصی با حضور مسئولان مرتبط برگزار می‌شود تا مشکلات و موانع توسعه آن برطرف شود.
جلال‌زاده بیان کرد: در کارخانه سیمان سفید ارومیه تاکنون 50 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری انجام شده است و برای توسعه آن به رقمی بالغ بر 10 میلیارد تومان دیگر نیاز وجود دارد که مقرر شد مسائل مربوط به اخذ این مبلغ در جلسه‌ای با مسئولان بانک‌ها مورد تصمیم‌گیری واقع شود.
این مسئول تصریح کرد: با اتمام مراحل توسعه این کارخانه تولید روزانه آن از 500 تن در روز به 750 تن افزایش پیدا خواهد کرد ضمن آن که تکمیل این فاز موجب می‌شود تا قیمت تمام شده سیمان در این کارخانه 25 درصد کاهش یابد.
استاندار آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: 40 درصد از مجموع تولیدات کارخانه سیمان ارومیه به خارج از کشور صادر می‌شود.
جلال‌زاده تصریح کرد: این قبیل بازدیدها از کارخانجات و واحدهای صنعتی استان برای آشنا شدن با مشکلات و مسائل آنان و چاره‌جویی برای حل آنها برپا می‌شود.
انتهای پیام/غ10/گ2000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول