اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از ابتدای سال‌جاری صورت گرفت

شرکت 2 هزار هنرجو در کلاس‌های صنایع دستی خراسان‌رضوی

خبرگزاری فارس: معاون صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان‌رضوی گفت: از ابتدای سال بیش از 2 هزار هنرجو در استان در کلاس‌های صنایع دستی شرکت کرده‌اند.

شرکت 2 هزار هنرجو در کلاس‌های صنایع دستی خراسان‌رضوی
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان‌رضوی، سیدجواد موسوی درباره وضعیت برگزاری کلاس‌های صنایع دستی اظهار داشت: از ابتدای سال‌جاری 2 هزار و 360 هنرجو در استان در 13 رشته بومی و رایج صنایع دستی از جمله گلیم‌بافی، نواربافی، ابریشم‌بافی، سرمه‌دوزی، سفالگری و معرق‌چوب شرکت کرده‌اند.
وی با بیان اینکه تعداد رشته‌های آموزشی نسبت به سال گذشته ارتقا پیدا کرده است، اظهار داشت: اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کار هنرجویان را پس از گذراندن دوره آموزش و اخذ گواهی مهارت و کارت شناسایی تایید کرده و آنها را برای اخذ وام معرفی می‌کند.
موسوی افزود: به کمک این کلاس‌ها، هنرجویان مهارت کسب کرده و با حمایت‌های مستمر این اداره‌کل می‌توانند مشغول به کار شوند.
موسوی ادامه داد: براساس اعلام نیاز شهرستان‌ها و متناسب با تقاضا و ثبت‌نام هنرجویان، ‌سازمان اساتیدی را برای تدریس به شهرستان مورد نظر می‌فرستد و کلاس‌ها برگزار می‌شود.
معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان‌رضوی با بیان اینکه تعداد هنرجویان نسبت به سال گذشته بیشتر شده است،‌ افزود: سال گذشته یک‌ هزار و 850 هنرجو و امسال نیز 2 هزار و 360 هنرجو در کلاس‌ها شرکت کرده‌اند و این موضوع نشان‌دهنده حرکتی در راستای بهتر شدن کلاس‌ها و استقبال از آن است.
موسوی با اشاره به اینکه در سال جاری تلاش شده تا به آموزش رشته‌های بومی بیشتر توجه شود یادآور شد: برای سال آینده نیز، تلاش می‌شود تا برای کسانی که دوره مقدماتی را گذرانده و کارت شناسایی دارند، دوره‌های تکمیلی‌تر گذاشته تا آنها بتوانند کار خود را ارتقا دهند.
انتهای پیام/م30/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول