اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گفت‌و‌گوی خواندنی فارس با یک نویسنده در میناب‌

خانوادگی برای ائمه شعر می‌گوییم / ‌از چاپ اثر تازه‌ام منصرف شده‌ام

خبرگزاری فارس: بانوی شاعر و نویسنده مینابی با بیان اینکه برای چاپ کتاب و مجموعه شعری‌‌اش وام گرفته و هنوز اقساط آن به اتمام نرسیده است، به اهمیت احداث فرهنگسراهای روستایی اشاره کرد و گفت: خانوادگی شعرهایی را نیز در وصف ائمه می‌گوییم.

خانوادگی برای ائمه شعر می‌گوییم / ‌از چاپ اثر تازه‌ام منصرف شده‌ام
آسیه صمیمی‌کریانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در میناب، با بیان اینکه از زمان کودکی و دوران دبستان به شعر علاقه داشته است، افزود: از دوران دبیرستان به صورت جدی شعر گفتن را آغاز کردم و نخستین سروده‌ام در سال 77 در مجله جوانان به چاپ رسید.
وی افزود: با تشویق یکی از دبیران زمان دبیرستان اشتیاقم به شعر گفتن بیشتر شد و با وجود این که در جلسات انجمن شعر فرهنگسرای میناب مرتب شرکت نمی‌کردم، اما از آن بهره خوبی بردم و در شعر گفتنم تاثیر داشت.
این شاعر جوان بیان داشت: مرحوم پدرم برای ائمه اطهار (ع) و امام حسین (ع) نوحه و مرثیه می‌سرود و اکنون یکی از برادران و دو خواهر دیگرم نیز شعر می‌گویند.
وی با بیان این که اشعار مجموعه شعری خود را از قبل سروده است، افزود: چاپ مجموعه "بر بال‌های رویا" سه ماه به طول انجامید.
صمیمی‌کریانی اضافه کرد: در زمانی که پیگیر به چاپ رساندن مجموعه شعری خود بودم در میناب به هیچ‌وجه با من همکاری صورت نگرفت.
وی گفت: در اوایل سال 88 به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مراجعه کردم و مسئولان آن ابتدا قول همکاری دادند و گفتند شما هزینه کن، پس از چاپ کتاب کمکت می‌کنیم.
این شاعر اظهار داشت: بعد از چاپ کتاب، به اداره ارشاد میناب مراجعه کردم و آنان نیز مرا به اداره‌کل فرهنگ و ارشاد هرمزگان معرفی و ارجاع دادند و من یک سال برای دریافت کمک بین میناب تا بندر را تردد کردم و پیگیر بودم و مدارکم را هم تحویل آنان دادم، حتی در یکی از واحدهای آن نیز برخورد نامناسبی با من کردند و در نهایت چون به قول و وعده خود عمل نکردند من شعر طنزی را در همین رابطه برای یکی از نشریات محلی هرمزگان گفتم و به چاپ رسید.
وی افزود: پس از انتشار شعر این روزنامه در سال 89 از اداره‌کل فرهنگ و ارشاد با من تماس گرفتند و خواستند تا کتاب‌های خود را برایشان ببرم که در نهایت 100 جلد از من خریداری کردند.
صمیمی‌کریانی اظهار داشت: برای چاپ کتاب و مجموعه شعری خود متحمل سختی‌هایی شد‌ه‌ام که در آخر با معرفی فرمانداری میناب به یکی از بانک‌ها 500 هزار تومان وام گرفتم که اقساط آن را هنوز نتوانسته‌ام تسویه کنم.
وی گفت: برای بروز توانایی‌هایم و برداشتن گام‌های بلندتر رغبت دارم و نا امید نیستم ولی از عمل نکردن مسئولان به وعده‌هایشان دلسرد شده‌ام.
صمیمی‌کریانی اضافه کرد: مسئولان به ویژه متصدیان امور فرهنگی باید با توجه و دلسوزی نسبت به شناسایی استعدادهای موجود در مناطق تلاش بیشتری کنند.
این شاعر جوان با بیان این که در میناب و روستاهای اطراف آن شاعران و هنرمندان توانمندی وجود دارد گفت: کریان از جمله روستاهای میناب است و از دیر زمان به روستای شعرا معروف بوده و شاعران خوش قریحه و هنرمندان خوش ذوقی را در خود جای داده ولی حتی یک کتابخانه هم ندارد.
وی بیان داشت: وجود فرهنگسرا در روستاها می‌تواند جهش خوبی در فرهنگ و هنر و جذب نخبگان داشته باشد و در کریان نیز اگر فرهنگسرای روستایی احداث شود قابلیت راه اندازی انجمن شعر مستقل وجود دارد.
وی با ذکر این مطلب که در میناب به فرهنگ و ادب توجه لازم صورت نمی گیرد، گفت:شهر میناب،روستاها و مناطق آن سرشار از استعدادهای هنری و فرهنگی است که هنوز در جهت کشف آنها تدبیری از سوی دستگاه‌های متولی و مسئول اتخاذ نشده است.
صمیمی‌کریانی ادامه داد: "بر بال‌های رویا" نام مجموعه شعری‌ام است که توانستم یک هزار جلد، چاپ و همه را به فروش برسانم.
وی گفت: هم اکنون مجموعه‌ای را در دست نوشتن دارم که به سنت‌ها و آئین‌ها، شهرها، دریا و آداب و رسوم هرمزگان می‌پردازد و به زبان کودکانه و فارسی است، اما به علت بالا بودن هزینه چاپ آن در حال حاضر آن را نیمه‌تمام رها کرده‌ام.
این شاعر و نویسنده گفت: پس از تحقیق و این که از هزینه بالای چاپ و طراحی و نقاشی آن آگاهی پیدا کردم با حوزه هنری استان تماس گرفتم که آنها نیز پاسخ دادند هنوز به کسانی که با حوزه هنری ارتباط دارند نتوانسته‌ایم کمک کنیم.
وی گفت: کمک و همکاری با شاعران، نویسندگان و هنرمندان در هر زمینه‌ای از وظایف ذاتی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی است که باید به آن توجه بیشتر شود.
انتهای پیام/ش10/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول