اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی خبر داد

پیگیری الحاق 5 هزار هکتار به مناطق حفاظت شده قرخود

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی از پیگیری الحاق پنج هزار هکتار به اراضی مناطق حفاظت شده قرخود خبر داد.

پیگیری الحاق 5 هزار هکتار به مناطق حفاظت شده قرخود
حسین آبسالان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار داشت: در صورت موافقت مسئولان این میزان اراضی به منطقه حفاظت شده قرخود افزوده می‌شود.
وی تصریح کرد: منطقه حفاظت شده قرخود دارای گونه‌های مختلف جانوری و از لحاظ زیست محیطی یکی از مناطق مهم زیستی در شرق کشور محسوب می‌شود.
آبسالان با اشاره به فعالیت‌های واحد طبیعی محیط زیست خراسان شمالی اظهار داشت: بر همین اساس امسال یک قلاده پلنگ زنده‌گیری شده در روستای رشوانلو پس از انتقال به دامپزشکی مشهد، برای مداوا و نگهداری آن در پارک پردیسان باباامان برای عمل جراحی مجدداً به مشهد و تهران انتقال یافت.
وی همکاری در بازنگری سند توسعه استان، بازدید و کارشناسی از محل باغات و زمین‌های کشاورزی، مورد تخریب حیوانات زیان‌کار و همچنین پیگیری برای اراضی پارک حیات وحش پردیسان در باباامان بجنورد را از فعالیت‌های واحد طبیعی محیط زیست خراسان شمالی برشمرد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی اظهار داشت: کارشناسی گوشت‌های مکشوفه از متخلفان شکار غیرمجاز، پایش و حضور مستمر در منطقه حفاظت شده ساریگل برای مقابله با بیماری طاعون نشخوار کننده کوچک و دفن بهداشتی لاشه‌ها و همچنین هماهنگی با اداره دامپزشکی برای واکسیناسیون دام‌های حاشیه مناطق حفاظت شده از دیگر اقدامات اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی طی امسال به شمار می‌رود.
انتهای پیام/و30/گ2000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول