اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه رودهن تاکید کرد

امنیت تنگه ‏هرمز؛ یا برای همه یا هیچ‏کس

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرهای پردیس، بومهن، رودهن و آبعلی گفت: امنیت شاهراه حیاتی تنگه ‏هرمز یا باید برای همه جهان تامین شود یا برای هیچ‏کس ایمن نباشد.

امنیت تنگه ‏هرمز؛ یا برای همه یا هیچ‏کس
به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، حجت‏الاسلام حسین توسلی صبح امروز در جمع شماری از مدیران بومهن اظهار داشت: تنگه هرمز در محدوده جغرافیایی ایران قرار داشته و حق مدیریت بر آن متعلق به مردم غیور این مرز و بوم اسلامی است.
توسلی با اشاره به خیانت‏های دول عربی حوزه خلیج‏فارس نیز خاطر نشان کرد: علاوه بر آمریکای جنایتکار، برخی سران دول کشورهای عربی حوزه خلیج‏فارس و نوکران حلقه به گوش استکبار جهانی نیز تامین سهم نفت ایران برای بازارهای جهانی در هنگام تحریم احتمالی را به اربابان خود وعده داده‏اند.
وی تصریح کرد: اگر قرار باشد نفت مورد نیاز جهان از داخل تنگه‏ هرمز به راحتی عبور و دیگران از وجود آن لذت ببرند و در مقابل مردم ایران اسلامی به جهت اتخاذ مواضع منطقی و به حق خود دچار مشکلات عدیده شوند؛ آنگاه انسداد تنگه‏هرمز حق ما خواهد بود.
امام جمعه شهرهای پردیس، بومهن، رودهن و آبعلی با تاکید بر مواضع صلح‏آمیز ایران اسلامی اظهار داشت: مردم ایران و به تبع آن نظام مقدس جمهوری اسلامی در حالت مصالحه، قصدی برای انسداد تنگه‏ هرمز ندارد؛ پس استکبار جهانی و نظام سلطه هوشیار باشند تا در این خصوص دست از پا خطا نکنند.
توسلی همچنین با اشاره به نحوه خطاب گروه‏های مختلف بشری توسط قرآن کریم گفت: در قرآن کریم، این کتاب انسان‏ساز و معجزه رسول مکرم اسلام (ص) گروه‏های مختلف بشری در چهار قالب گوناگون مورد خطاب قرار گرفته‏اند.
وی ادامه داد: گروه نخست به همه بشریت با واژه "یا ایها الناس"، گروه دوم انسان با خصوصیات انسانی با واژه "یا ایها الانسان"، گروه سوم سلسله خطابه‏ها به بنی‏آدم با واژه "یا بنی‏آدم" و گروه چهارم مومنان معتقد به مبدا، مقصد، نبوت، امامت، ولایت و توحید با واژه "یا ایها الذین آمنو" اشاره می‏کند.
امام جمعه شهرهای پردیس، بومهن، رودهن و آبعلی اضافه کرد: گروه چهارم که افراد مورد علاقه ذات اقدس باری تعالی قلمداد می‏شوند، در 89 آیه مورد خطاب و تبیین تکالیف الهی قرار گرفته‏اند.
توسلی با اشاره به آیات مبتنی بر شأن و منزلت ولایت امیر مومنان علی (ع) خاطر نشان کرد: در کتاب نورانی قرآن مجید بارها به صورت غیرمستقیم به شأن، منزلت و جایگاه عظیم و رفیع امیر مومنان علی (ع) اشاره شده است.
وی ادامه داد: به گفته علامه حلی در 88 آیه، در کتب آیت‏الله العظمی مرحوم بروجردی نزدیک به 94 آیه و در نسخ اهل سنت قریب به 325 آیه شریفه قرآن کریم از جایگاه رفیع مولای متقیان علی (ع) سخن به میان آمده است.
امام جمعه شهرهای پردیس، بومهن، رودهن و آبعلی، کج‏فهمی‏ها را از بزرگ‏ترین دردهای جهان اسلام خواند و افزود: از دیرباز تاکنون برخی کج‏فهمی‏های مسلمین به بزرگ‏ترین دردهای این دین ناب و پاک مبدل شده است.
توسلی ادامه داد: برخی به‌کار نبردن نام امیرمومنان در آیات شریفه قرآن کریم را ناشی از خدای نکرده درجات نازل فضل آن حضرت می‏دانند؛ اما این درحالی است که نام رسول مکرم اسلام به مراتب کم‏تر از دیگر پیامبران آورده شده است و قیاس فضایل انبیا و اولیا با چنین مبانی کمی دنیوی هرگز کار صحیحی نیست.
انتهای پیام/ح10/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول