اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه نور:

قیمت نفت در صورت مسدود شدن تنگه هرمز به 500 دلار می‌رسد

خبرگزاری فارس: امام جمعه نور گفت: یک سوم نفت جهان از تنگه هرمز حمل می‌شود و در صورت بسته شدن این تنگه قیمت نفت در جهان به بشکه‌ای 300 تا 500 دلار خواهد رسید.

قیمت نفت در صورت مسدود شدن تنگه هرمز به 500 دلار می‌رسد
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نور، حجت الاسلام سید حسین امیری امروز در خطبه‌های نماز جمعه امروز بیان داشت: بصیرت هدیه خداوندی است اما ما باید زمینه آن را در وجود خود ایجاد کنیم.
وی تصریح کرد: برای اینکه بصیرت پیدا کنیم لازم است چشمان خود را باز کنیم تا بتوانیم راه را ببینیم و ذلالت را تشخیص دهیم و هدایت شویم.
امام جمعه نور اظهار داشت: برخی چراغ هدایت خداوند را نمی‌بینند و چشمشان کور است و در نتیجه در فتنه فرو می‌روند، منظور از چشم، چشم سر نیست، چشم دل است یعنی پنجره‌های دلشان به روی انوار الهی بسته است، باید این پنجره‌ها باز شود تا انوار الهی بر دل‌ها بتابد و حقایق مشاهده شود.
خطیب جمعه نور با اشاره به اهانت اهالی فتنه به تصاویر امام و رهبری بیان داشت: این امر ناشی از کوری باطن آنها بود و تا جایی رسید که حرمت عاشورا را شکستند و شعارهای اساسی اسلام را زیر سئوال بردند و پرچم عزای حسین را آتش زدند.
امیری ابراز داشت: از آنجایی که خدا خواست ماهیت آنها روشن شود و سره از ناسره جدا شود، کاری کرد که اهالی فتنه با دست خود ماهیت خویش را نشان دادند.
وی در ادامه به سالروز پیام تاریخی امام به گورباچف اشاره کرد و گفت: کمتر کسی فکر می‌کرد شوروی از هم پاشیده شود ولی در پیام امام تصریح فرمودند:« از این پس کمونیسم را باید در موزه‌های تاریخ سیاسی جهان جستجو کرد» و دیدیم پس از مدت کوتاهی این امر محقق شد.
امام جمعه نور افزود: در قضیه نظام سرمایه‌داری هم ما به این امر معتقدیم همانطور که رهبری پیش‌بینی فرمودند که نظام سرمایه‌داری هم به تاریخ می‌پیوندد.
خطیب جمعه نور با اشاره به مانور 10 روزه ولایت در خلیج فارس آن را پیام جدی ایران به تهدیدها و تحریم‌ها دانست و بیان داشت: این مانور نخستین پیامش این است که اگر دشمنان نظام و انقلاب قصد تعدی و تجاوز به کشور ما را داشته باشند، باید بدانند که ما در مقابل آنها دست بسته نیستیم و از توان و نیرو قوی برخورداریم و در مقابل آنها می‌ایستیم.
وی ادامه داد: پیام دوم این مانور این است که اگر قصد تحریم نفتی داشته باشند قطعا تنگه هرمز را خواهیم بست و اجازه تردد هیچ کشتی را نخواهیم داد و در این‌صورت فاجعه جهانی رخ خواهد داد زیرا یک سوم نفت جهان از این تنگه حمل می‌شود و در صورت بسته شدن قیمت نفت در جهان به بشکه‌ای 300 تا 500 دلار خواهد رسید.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول