اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

بستن ‌تنگه هرمز حداقل واکنش ایران مقابل متجاوزان است

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در صورت هرگونه تجاوزی به خاک ایران اسلامی‌، به طور قطع بستن تنگه هرمز یکی از گزینه‌های ما خواهد بود.

بستن ‌تنگه هرمز حداقل واکنش ایران مقابل متجاوزان است
زهره الهیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اسلامشهر اظهار داشت: کشورهای غربی از ابتدای مطرح شدن پرونده هسته‌ای کشورمان برای اینکه بتوانند مردم و حاکمیت ما را تهدید کنند، هر از چندگاهی سخن از تهدید و حمله نظامی به میان می‌آورند.
وی تصریح کرد: متاسفانه و یا خوشبختانه کشورهای غربی از سه دهه عمر انقلاب اسلامی درس نگرفته و خیلی زود خاطرات هشت سال دفاع مقدس را فراموش کرده‌اند، چرا که اگر حافظه تاریخی قوی داشته و یا خود را به خواب نمی‌زدند، درمی‌یافتند که ما نه از تهدید به حمله که حتی از جنگ و رویایی نظامی نیز هراسی نداریم.

*در صورت حمله نظامی به ایران اجازه خروج نفت از منطقه را نمی‌دهیم
الهیان متذکر شد: البته ایران هیچگاه از رویارویی نظامی و تنش در منطقه استقبال نکرده و هرگز آغازگر جنگی نخواهد بود، اما اگر روزی تجاوزی به کشورمان صورت گیرد، تمام گزینه‌ها برای ضربه‌زدن به منافع کشور متجاوز و حامیانش را عملیاتی خواهیم کرد.
وی تاکید کرد: یکی از گزینه‌های ارتش و سپاه ایران بستن تنگه هرمز است و به طور قطع اجازه خروج نفت از خلیج فارس و دریای عمان را به احدی نخواهیم داد.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر خاطرنشان کرد: ملت ایران و رهبری تامین منافع نظام و انقلاب را یک اصل می‌دانند و برای تحقق این مهم منافع کشورهای متجاوز را در سراسر منطقه مورد حمله قرار خواهیم داد.

*سران کاخ سفید عاقل‌تر از آن هستند که به ایران حمله کنند
الهیان در بخش دیگری از سخنان خود حمله نظامی به ایران از سوی آمریکا و یا هر کشور دیگری را غیر عقلانی و بعید توصیف کرد و گفت: دشمنان ما به خوبی از توان نظامی و دفاعی و همچنین روحیه ایثارگری و شهادت‌طلبی ملت و رهبری ایران آگاه بوده و هرگز هزینه حمله به ایران برای خود تدارک نخواهند دید.
وی با اشاره به رفتارها و عملکرد غیر عقلانی دولت آمریکا اظهار داشت: با وجود تمام این اقدامات خصمانه که تحلیل منطقی برای آن نمی‌توان پیدا کرد، اما بازهم سران کاخ سفید آنقدر عاقل هستند که خود را در جنگ نظامی با ایران درگیر نکنند.
الهیان در پایان تاکید کرد: به طور قطع اگر غربی‌ها کوچک‌ترین امیدی به پیروزی در برابر ایران داشتند، به جای لشگرکشی به عراق و افغانستان اول به ایران حمله می‌کردند.
انتهای پیام/م20/ص1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول