اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت اصفهان:

غرب مزاحم منافع ایران شود تنگه هرمز را می‌بندیم

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت اصفهان گفت: اگر غربی‌ها و آمریکایی‌ها بخواهند مزاحم منافع کشور ما بشوند، ایران هم رگ حیاتی نفت غرب که تنگه هرمز است را می‌بندد تا منافع آنها به خطر بیفتد.

غرب مزاحم منافع ایران شود تنگه هرمز را می‌بندیم
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حجت‌الاسلام محمدتقی رهبر ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اصفهان اظهار داشت: تنگه هرمز به عنوان رگ حیاتی نفت برای غرب به حساب می‌آید و اگر غربی‌ها بخواهند مزاحم منافع ما شوند، این تنگه را می‌بندیم.
وی در ادامه با اشاره به واردات بی‌رویه برخی محصولات کشاورزی به کشور افزود: واردات محصولات کشاورزی به کشاورزان داخل لطمه وارد کرده است.
خطیب موقت جمعه اصفهان خودکفایی کشور در بخش‌های صنعت و کشاورزی را بسیار مهم دانست و تصریح کرد: در طول انقلاب اسلامی در این بخش‌ها دستاوردهای خوبی داشتیم و باید بودجه‌های کشور را به سوی صنعت و کشاورزی سوق دهیم.
وی بیان داشت: در اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها قرار بر این بود که 20 درصد درآمد کشور به صنعت، بخش قابل توجهی به کشاورزی و بخش دیگری به یارانه‌ها اختصاص داده شود اما این قانون تاکنون به درستی انجام نشده است.
رهبر هدف از اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها را توجه و کمک به نیازمندان عنوان کرد و ادامه داد: برای گرفتن سهمیه یارانه‌ها تمام اقشار ثبت‌نام کردند و بین مجلس و دولت نیز روی این موضوع بحث‌هایی به وجود آمد چرا که هدفمند کردن یارانه‌ها باید در چارچوب قانون اجرا شود تا به اقتصاد کشور شوک وارد نشود.
وی تاکید کرد: در هفته‌های گذشته نیز بحث حذف افراد متمکن از لیست پرداخت یارانه‌ها به وجود آمد که مشخص نیست اجرای آن چه بازتاب‌هایی را به همراه دارد.
امام جمعه موقت اصفهان در ادامه با اشاره به اینکه در اسلام ثروت‌اندوزی حد و مرز مشخصی دارد، اضافه کرد: قوه قضائیه با جدیت پیگیر پرونده اختلاس 3هزار میلیاردی است تا دیگر افراد سودجو نتوانند ظرف مدت کوتاهی چنین درآمدهای هنگفتی را از راه نامشروع به دست آورند.
وی در ادامه به مشکلات بازنشستگان شرکت ذوب‌آهن اشاره کرد و گفت: بازنشستگان این شرکت خون دل می‌خورند و مبالغ بسیار ناچیزی به آنها پرداخت می‌شود، باید به این افراد اهتمام ویژه‌ای شود چرا که بار انقلاب همواره بر دوش این توده‌های مستضعف بوده است.
رهبر در خطبه دوم نماز با اشاره به مناسبت‌های هفته پیش رو اظهار داشت: یکشنبه میلاد حضرت مسیح است، این پیامبر بزرگ همواره حامی مظلومان بود و امروز رهبران سیاسی و مذهبی مسیحیت نیز باید با تاسی و الگوپذیری از عیسی (ع) در مقابل ظالمان ایستادگی کنند و یاور مظلومان باشند.
وی در ادامه با بیان اینکه دوشنبه هفته‌ای که گذشت سالروز شهادت دکتر مفتح و روز پیوند حوزه و دانشگاه بود، افزود: علوم دینی و علم روز از یک منبع سرچشمه می‌گیرند و باید با هم پیوندی ناگسستنی داشته باشند و همدیگر را تایید کنند.
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: پیوند حوزه و دانشگاه را امام خمینی (ره) مطرح و پس از ایشان نیز رهبر معظم انقلاب آن را با جدیت پیگیری کردند.
وی ادامه داد: نباید اجازه داد دیواری بین حوزه و دانشگاه کشیده شود چرا که این دو قطب علم از یک آبشخور معنوی استفاده می‌کنند.
رهبر روز ملی ثبت احوال، ولادت امام محمدباقر (ع) و سالروز تشکیل نهضت سوادآموزی به دستور امام خمینی (ع) را از دیگر مناسبت‌های مهم هفته پیش‌رو دانست.
وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به آغاز ثبت‌نام نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: افرادی که به ارزش‌های انقلاب همچون پایبندی به ولایت فقیه و دلسوزی برای مردم پایبند هستند و در خود شایستگی نمایندگی مردم را می‌بینند باید به عنوان نمایندگان مردم انتخاب شوند.
امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به منشور جامعتین در رابطه با انتخابات مجلس افزود: در این منشور مصالح نظام در نظر گرفته شده و ارکان نظام در آن مشخص است.
وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به برخی فشارها و تحریم‌ها از سوی غرب علیه ایران بیان داشت: این فشارها نشانه شکست سیاست‌های آمریکا و مفتضح شدن اروپا در مقابل جمهوری اسلامی ایران است.
رهبر وضعیت کنونی آمریکا را بدترین شرایط این کشور دانست و ادامه داد: کشوری که با نگاه تک قطبی شدن، خاورمیانه نوین را پایه‌گذاری کرد و در عرصه‌های مختلف ژست ابرقدرتی می‌گرفت، اکنون در مقابل موج بیداری اسلامی و غربی ناتوان شده است.
وی با اشاره به اینکه پلیس آمریکا همچون سگ‌های درنده به جان مردمی افتاده که علیه ظلم در این کشور به پا خواسته‌اند، تاکید کرد: موج بیداری‌ مردم در کشورهای اسلامی و غربی برای ما نوید زمینه‌سازی برای ایجاد انقلاب جهانی به پرچم‌داری حضرت ولی‌عصر (عج) را می‌دهد.
امام جمعه موقت اصفهان در ادامه با اشاره به غنیمت گرفتن هواپیمای جاسوسی آمریکا توسط ایران گفت: به گفته کارشناسان غربی، ایران با این کار آمریکا را تحقیر کرد و اوباما همچون کودکانی که به دنبال توپ بازی خود هستند التماس می‌کند که ایران هواپیمای جاسوسی آنها را پس بدهد.
وی اضافه کرد: اگر غربی‌ها و آمریکایی‌ها بخواهند مزاحم منافع کشور ما بشوند، ایران هم رگ حیاتی نفت غرب که تنگه هرمز است را می‌بندد تا منافع آنها به خطر بیفتد.
انتهای پیام/م10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول