اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه فیروزکوه:

کشف حجاب را آزادی جلوه دادند/ تسلط ایران بر تنگه هرمز روشن است

خبرگزاری فارس: امام جمعه فیروزکوه با اشاره به در پیش بودن سالروز دستور رضاخان مبنی بر کشف حجاب گفت: استعمارگران تمام تلاش خود را کردند تا کشف حجاب رضاخانی را آزادی زنان ایرانی جلوه دهند.

کشف حجاب را آزادی جلوه دادند/ تسلط ایران بر تنگه هرمز روشن است
به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، حجت‌الاسلام عبدالعلی استیری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته فیروزکوه که با حضور آحاد مردم در مسجد جامع این شهر برگزار شد، اظهار کرد: در روز 14 دی ماه سال 1314 هجری شمسی توطئه‏ای در ایران عملیاتی شد که از سوی غربی‌ها به رضاخان و ر‌ژیم پهلوی القا شده بود.
وی اضافه کرد:‌ کشف حجاب یا به عبارت بهتر "حذف حجاب" در ایران به دست رضاشاه به مرحله اجرا درآمد؛ بدون اینکه آنها این امر را مد‌نظر داشته باشند که در فرهنگ دینی و اسلامی کشور ما حجاب و عفاف از اهمیت قابل توجهی برخوردار است و هرگز کسی نمی‌تواند حتی ذره‌ای از این اهمیت بکاهد.
امام جمعه فیروزکوه بیان کرد: استعمارگران خواستند تا به دست رضاشاه جایگاه عظیم حجاب را در کشور اسلامی ایران از بین ببرند و با تلاش‌های خود بین دین و حجاب اسلامی فاصله بیندازند اما به یاری خداوند متعال و همت و غیرت مردم موفق به دستیابی به این خواسته خود نشدند.
استیری اضافه کرد: کشف حجاب در حقیقت از نقشه‌های شوم غربی‌ها بود تا مردم را از دین جدا کنند و آنها تمام سعی و تلاش خود را بر این گذاشته بودند تا چادر و رعایت حجاب و عفاف را مانع پیشرفت و آزادی زنان معرفی کنند.
وی تصریح کرد: حجاب و عفاف امروز به یاری خداوند متعال و به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از موقعیت و جایگاه مطلوبی در کشور برخوردار بوده و باید از این رتبه معنوی به خوبی محافظت شود.
امام جمعه فیروزکوه ادامه داد: مسئله حجاب و عفاف و یا بدحجابی‌هایی که گاهی جامعه به آن دچار می‌شود، باید با دقت و به طور موشکافانه مورد بررسی و تحلیل قرار گیرد و همه طوری اقدام کنند که این ارزش اسلامی و دینی به خوبی حراست شود و دشمن نتواند در این بخش بر ما تسلط پیدا کند.
استیری تاکید کرد: مردم و مسئولان فرهنگی باید به گونه‌ای عمل کنند که دشمنان اسلام و انقلاب که همواره در حال هجوم آوردن به بنیان‌های اجتماعی و اعتقادی مردم ما هستند، در این راه موفق نشوند و به تسلط فرهنگی مورد نظر خود نرسند.

* کسانی که مقابل ولایت بایستند، شکست می‌خورند
امام جمعه فیروزکوه همچنین با یادآوری واقعه 19 دی ماه سال 1356 و اقدام قاطع مراجع تقلید و روحانیان در برابر مقاله‏ای که علیه امام و دین و برخی مراجع در روزنامه اطلاعات به چاپ رسید، گفت: این واقعه در نهایت با عزم مردم و اقدام قابل توجه و تامل روحانیت مواجه شد و پیام‌های مختلفی برای دشمنان اسلام داشت.
استیری بیان کرد: ‌یکی از مهم‌ترین این پیام‌ها این است که اگر عده‌ای بخواهند خواسته یا ناخواسته مقابل مرجعیت و ولایت بایستند، در پایان راه خواهند دید که شکست عظیمی را در کارنامه خود ثبت کرده‌اند و این درس اساسی و مهم 19 دی است.
وی بیان کرد: 19 دی ماه سال 56 همچون صحنه‌های متعدد دیگر در تاریخ انقلاب اسلامی نظیر 9 دی ماه 88 نشان داده است که اگر افرادی بخواهند با ولایت و رهبری جامعه اسلامی به مخالفت و ستیز برخیزند، ملت آنها را ناکام خواهند گذاشت و مشت محکمی بر دهان یاوه‌گویانی از این دست می‌کوبند.

*تسلط ایران بر تنگه هرمز
امام جمعه فیروزکوه همچنین با اشاره به اقتدار نظامی و قدرت معنوی جمهوری اسلامی ایران در جهان گفت: قدرت ایمان و تاثیرگذاری معنوی نظام اسلامی امروز در جای جای جهان مورد بحث و تحلیل قرار می‌گیرد و دیگر کسی در این زمینه شک و شبهه‌ای ندارد که ایران امروز در جهان منشأ هدایت و سرچشمه بصیرت‌افزایی است.
استیری همچنین با اشاره به اقتدار جمهوری اسلامی ایران در تسلط بر تنگه هرمز که این روزها مورد بحث بسیاری از کشورهای غربی است، افزود: تنگه هرمز در برهه کنونی در سیطره تسلط نظامی ارتش ایران قرار دارد و دنیا نیز از این قدرت هراس دارد و آن را به خوبی می‌شناسد.
وی ادامه داد: استکبار جهانی از هر راهی می‏کوشد تا ایران را با بحران‌های تازه‌ای مواجه کند و مسائلی که این روزها درباره تنگه هرمز گفته می‌شود نیز از این دست است؛ اما رزمندگان سلحشور نظام اسلامی بارها در مانورهای مختلفی که در این منطقه انجام شده است، نشان داده‌اند که قدرت مقابله با هر تهدیدی را دارند.
انتهای پیام/ش10/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول