اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله مجتهدشبستری:

ایران در صورت لزوم برای منافع خود تنگه هرمز را می‌‌بندد / دیگر تحمل بدحجابی را نداریم

خبرگزاری فارس: امام جمعه تبریز گفت: ایران در صورت لزوم می‌تواند برای منافع و مصالح خود این تنگه را در کمترین زمان به کلی بسته و صادرات نفت به کشورهای غربی را به کلی ببندد.

ایران در صورت لزوم برای منافع خود تنگه هرمز را می‌‌بندد / دیگر تحمل بدحجابی را نداریم
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری امروز در خطبه‌های نمازجمعه این هفته تبریز در مصلای امام خمینی(ره) این شهر اظهار کرد: حجاب نمادی‌ترین مظهر اسلامیت بوده و جزو فرائض واجب است.
وی با اشاره به 17 دی و صدور کشف حجاب توسط رضاخان پهلوی از آن به‌عنوان نقطه آغاز مفاسد اجتماعی به دستور انگلیس و توسط رضاخان در ایران یاد کرد و افزود: حجاب یک تکلیف و باعث استحکام پیوند خانواده و حفظ ارزش زنان در جامعه می‌شود.
شبستری، اظهار کرد: رضاخان به‌عنوان یک مهره انگلیسی و در راستای سیاست‌های ضداسلامی استعمار پیر این موضوع را به تبعیت از آتاتورک در کشور اجرا کرد.
خطیب جمعه تبریز افزود: این اقدام رضاخان با اعتراضات گسترده مردمی همراه بود و پس از خروج رضاخان از ایران در سال 1320 این قانون نیز لغو شد. 
مجتهد شبستری خاطرنشان کرد: با وجود لغو ظاهری این قانون رویکرد محمدرضا پهلوی و خاندان پهلوی در راستای ضدیت با شرع مقدس اسلام در موضوع حجاب بود و زنان دربار عملاً به کشف حجاب پرداخته و گسترش بی‌بند و باری در کشور تبلیغ می‌شد.
عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: گسترش بی‌بند و باری و بی‌حجابی در کشورهای اسلامی سیاست استعمار و دشمنان اسلام است که در حال حاضر نیز این مسئله در ایران توسط بیگانگان تبلیغ می‌شود.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی تصریح کرد: هم اکنون و در حال حاضر در جامعه یکسری افراد هستند که همان شیوه و توطئه استعمار و رضاخان را ادامه می‌دهند.
وی افزود: باید توجه کرد، حاکمیت در ایران جمهوری اسلامی است و حجاب باید کاملا رعایت شود.
 
مسلمانان تحمل رواج بدحجابی در جامعه را ندارند
مجتهد شبستری خاطرنشان کرد: مسلمانان نمی‌توانند تحمل کنند بدحجابی در جامعه رواج پیدا کند.
امام جمعه تبریز، امر به معروف و نهی از منکر در این مسئله را خواستار شد و ادامه داد: تذکر لسانی یک وظیفه عمومی است و مجلس، دولت و همچنین دستگاه قضایی باید با کسانی که در امر بی‌حجابی عنادورزی می‌کنند برخورد قانونی و قاطع داشته باشند.
 
نمایش موشک‌های پیشرفته بومی ایران
امام جمعه تبریز در ادامه به رزمایش 10 روزه نیروی دریایی جمهوری اسلامی با نام ولایت 90 اشاره کرد و گفت: در این رزمایش موشک‌های پیشرفته بومی، شناسایی ناوهای جنگی بیگانه و تمرین بستن تنگه هرمز با موفقیت کامل به پایان رسید.
وی افزود: موقعیت جغرافیایی ایران در منطقه خلیج فارس از کلیدی‌ترین نقاط جهان است و سبب شده که ایران دارای موقعیت استثنایی باشد.
 
تنگه هرمز گذرگاه یک سوم انرژی جهان است
مجتهدشبستری گفت: تنگه هرمز گذرگاه یک سوم انرژی جهان است و ایران باید از این موقعیت به هنگام و به موقع از آن استفاده کند.
خطیب جمعه تبریز گفت: بر اساس آمارهای موجود 88 درصد نفت عربستان سعودی، 90 درصد نفت ایران، 98 درصد نفت عراق، 99 درصد نفت امارات و صد درصد نفت کویت و قطر از تنگه هرمز عبور می‌کند، بنابراین تنگه هرمز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
 
ایران در صورت لزوم برای مصالح و منافع خود تنگه هرمز را می‌‌بندد
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: ایران بستن تنگه هرمز گلوگاه انرژی دنیا را در رزمایش 90 تمرین کرد و در صورت لزوم می‌تواند برای منافع و مصالح خود این تنگه را در کمترین زمان به کلی بسته و صادرات نفت به کشورهای غربی را به کلی ‌ببندد.
وی افزود: نیروهای مسلح ایران با این رزمایش اعلام کردند ایران کوچک‌ترین تهدید را با قاطعیت در کمترین زمان پاسخ می‌دهد.
امام جمعه تبریز همچنین به 19 دی سالروز قیام مردم قم در اعتراض به مقاله ساواک درباره امام خمینی(ره) اشاره کرد و گفت: ساواک به دستور شاه خائن در این روز به کشتار طلاب و مردم قم پرداخت و نوکری خود را به اربابان خود ثابت کرد که در ادامه 29 بهمن 1356 مردم تبریز به خونخواهی این کشتار قیام کردند که ما یاد همه این شهدای انقلاب را گرامی می‌داریم.
انتهای پیام/ح10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول