اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اکبریان در گفت‌وگو با فارس:

‌ایران با کوچک‌ترین تهدید نظامی‌‌ تنگه هرمز ‌را با چالش جدی روبه‌رو می‌کند

خبرگزاری فارس: نماینده کرج، اشتهارد و آسارا در مجلس شورای اسلامی گفت: با کوچک‌ترین تهدید نظامی‌ نه تنها تنگه هرمز را مسدود می‌کنیم، بلکه تردد تمام نفتکش‌ها در خلیج فارس و دریای عمان را نیز با چالش جدی روبه‌رو خواهیم ساخت.

‌ایران با کوچک‌ترین تهدید نظامی‌‌ تنگه هرمز ‌را با چالش جدی روبه‌رو می‌کند
عزیز اکبریان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: کشورهای غربی نیاز بسیاری به نفت داشته و این نیاز به دلیل شرایط خاص و بحران اقتصادی اروپا و آمریکا دو چندان شده است.
وی تصریح کرد: از سوی دیگر به طور کامل اقتصاد کشورهای منطقه خاورمیانه و عربی وابسته به نفت است و اگر یک روز تولید و صادرات نفت آنها با مختل شود، با مشکلات اقتصادی مواجه خواهند شد.
نماینده کرج، اشتهارد و آسارا در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بنابراین هم اروپا و هم کشورهای عربی در خاورمیانه با تمام توان به دنبال حفظ امنیت تولید،‌ انتقال و صدور نفت و گاز هستند و هر‌گونه تنش در خلیج فارس و تنگه هرمز به آنها ضربه خواهد زد.

لازم باشد تنگه هرمز را مسدود و تردد در خلیج فارس و دریای عمان را با چالش روبه‌رو خواهیم کرد

اکبریان در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس در کرج مبنی بر اینکه آمریکایی‌ها اعلام کرده‌اند اجازه بستن تنگه هرمز به ایران را نخواهند داد، آیا این تهدید جدی است؟ گفت: هر کشوری حق دارد از تمام توان خود برای دفاع از خاک کشورش استفاده کند و ما نیز برای دفاع از خود نیازمند کسب اجازه از آمریکایی‌ها نیستیم.
وی افزود: نیروهای مسلح ایران اسلامی زیر نظر فرماندهی کل قوا توانایی بسیار بالایی برای دفاع از ولایت، ملت، خاک کشور و آرمان‌های اسلام و انقلاب دارند و به طور قطع اگر کوچک‌ترین تهدید نظامی علیه ما مطرح شود، نه تنها تنگه هرمز را مسدود می‌کنیم، بلکه تردد تمام نفتکش‌ها در خلیج فارس و دریای عمان را نیز با چالش جدی روبه‌رو خواهیم ساخت.

ناو‌ها و زیردریایی‌های آمریکا در منطقه کاری از پیش نمی‌برد
 
نماینده مردم کرج در خانه ملت در ادامه با اشاره به انتشار اخباری مبنی بر اعزام یک زیردریایی اتمی از سوی آمریکا به منطقه برای حراست از تنگه هرمز گفت: کنترل تنگه هرمز به طور کامل در دست ایران است و آمریکا با این نمایش‌ها فقط به دنبال آرام کردن سران کشورهای غربی و حکومت‌های منطقه‌ای است.
اکبریان گفت: کاخ سفید‌نشین‌ها مدعی هستند که امنیت کل جهان را تامین کرده، بنابراین وقتی ایران می‌گوید در کمترین زمان تنگه هرمز و صدور نفت از خلیج فارس را مسدود خواهیم کرد، به طور قطع کشورهای دیگر به آمریکای مدعی ژاندارمی جهان اعتراض کرده و خواستار واکنش‌هایی از سوی کاخ سفید خواهند شد.
وی در پایان تاکید کرد: بنابراین آمریکا و ارتش این کشور مجبور است تا نمایش‌هایی مانند اعزام لشگرهای بیشتر به خلیج فارس بازی کند، اما در شرایط امروز کاری از ناوهای جنگی و زیردریایی‌های آنها در منطقه در صورت اقدام عملی ایران بر نخواهد آمد.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول