به گزارش خبرگزاری فارس از قم، مجید قدمی پیش از ظهر امروز در دیدار مدیران و معاونان ادارهکل آموزش و پرورش استان قم و اعضای شورای آموزش و پرورش شهرستان قم با حجتالاسلام سعیدی اظهار کرد: بیش از 13 میلیون دانشآموز در کشور وجود دارد و بر اساس آمارها بیش از 40 میلیون نفر متاثر از برنامههای آموزش و پرورش هستند.
وی با اشاره به ظرفیت شوراها گفت: شوراها از نگاه مشارکتی و نظارتی برخوردار هستند و میتوانند عملکرد آموزش و پرورش استان را مورد ارزیابی قرار دهند تا از این طریق بتوانیم نظام آموزشی را مورد نقد و بررسی قرار دهیم.
رئیس پژوهشگاه مطالعات وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: تمام شاخصها نشان از رشد کمی و کیفی نظام آموزشی و عملکرد مصوب آن در استان قم دارد.
وی ادامه داد: اکنون شورا به جای صرف وقت در امور مالی در زمینه جلوگیری از افت تحصیلی برنامهریزی و برنامههایی در زمینه توسعه فعالیتهای پرورشی و کیفیتبخشی ارائه میکند.
قدمی با اشاره به بحث تحول بنیادین در آموزش و پرورش گفت: بر اساس این تحول دانشآموزان از پنجم ابتدایی به ششم ابتدایی ورود پیدا میکنند و نیاز به فضای آموزشی در این عرصه احساس میشود و باید اقدامی جدی در این زمینه صورت گیرد.
وی به تغییر محتوای کتابهای درسی اشاره کرد و افزود: نیروهایی در وزارت آموزش و پرورش در زمینه محتوا فعالیت میکنند و برنامهریزیهای لازم در این زمینه را انجام میدهند.
رئیس پژوهشگاه مطالعات وزارت آموزش و پرورش با اشاره به تعطیلی پنجشنبهها بیان داشت: این تعطیلی ظرفیتی ایجاد کرده که شوراها میتوانند وارد شوند و از این فرصت برای گسترش فعالیتهای پرورشی، اردویی، آموزشی ضمن خدمت، توسعه بهداشت و آموزش خانواده استفاده کنند.
وی با بیان اینکه شوراها علاوه بر حل مسائل امروز باید مسائل آینده را رصد کنند، گفت: باید از طریق همفکری و مشورت در شوراها قدرت تصمیمگیری را بالا ببریم تا این همفکری در زمینه استحکام قدمها موثر باشد.
قدمی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند «آموزش و پرورش باید دارای نقشه راه باشد» و در نتیجه سند تحول بنیادین، نقشه راه آموزش و پرورش است.
وی یادآور شد: این سند امکان رصد حرکت صحیح را فراهم کرده و عوامل مخل در جریان این حرکت را شناسایی میکند.
انتهای پیام/و۲۰