اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پژوهشگاه مطالعات وزارت آموزش و پرورش:

شوراهای آموزش و پرورش از تعطیلی پنجشنبه استفاده کنند

خبرگزاری فارس: رئیس پژوهشگاه مطالعات وزارت آموزش و پرورش گفت: شوراهای آموزش و پرورش از تعطیلی پنجشنبه به عنوان فرصتی برای برگزاری فعالیت‌های پرورشی، اردویی، آموزش ضمن خدمت، توسعه بهداشت و آموزش استفاده کنند.

شوراهای آموزش و پرورش از تعطیلی پنجشنبه استفاده کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، مجید قدمی پیش از ظهر امروز در دیدار مدیران و معاونان اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم و اعضای شورای آموزش و پرورش شهرستان قم با حجت‌الاسلام سعیدی اظهار کرد: بیش از 13 میلیون دانش‌آموز در کشور وجود دارد و بر اساس آمارها بیش از 40 میلیون نفر متاثر از برنامه‌های آموزش و پرورش هستند.

وی با اشاره به ظرفیت شوراها گفت: شوراها از نگاه مشارکتی و نظارتی برخوردار هستند و می‌توانند عملکرد آموزش و پرورش استان را مورد ارزیابی قرار دهند تا از این طریق بتوانیم نظام آموزشی را مورد نقد و بررسی قرار دهیم.

رئیس پژوهشگاه مطالعات وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: تمام شاخص‌ها نشان از رشد کمی و کیفی نظام آموزشی و عملکرد مصوب آن در استان قم دارد.

وی ادامه داد: اکنون شورا به جای صرف وقت در امور مالی در زمینه جلوگیری از افت تحصیلی برنامه‌ریزی و برنامه‌هایی در زمینه توسعه فعالیت‌های پرورشی و کیفیت‌بخشی ارائه می‌کند.

قدمی با اشاره به بحث تحول بنیادین در آموزش و پرورش گفت: بر اساس این تحول دانش‌آموزان از پنجم ابتدایی به ششم ابتدایی ورود پیدا می‌کنند و نیاز به فضای آموزشی در این عرصه احساس می‌شود و باید اقدامی جدی در این زمینه صورت گیرد.

وی به تغییر محتوای کتاب‌های درسی اشاره کرد و افزود: نیروهایی در وزارت آموزش و پرورش در زمینه محتوا فعالیت می‌کنند و برنامه‌ریزی‌های لازم در این زمینه را انجام می‌دهند.

رئیس پژوهشگاه مطالعات وزارت آموزش و پرورش با اشاره به تعطیلی پنجشنبه‌ها بیان داشت: این تعطیلی ظرفیتی ایجاد کرده که شوراها می‌توانند وارد شوند و از این فرصت برای گسترش فعالیت‌های پرورشی، اردویی، آموزشی ضمن خدمت، توسعه بهداشت و آموزش خانواده استفاده کنند.

وی با بیان اینکه شوراها علاوه بر حل مسائل امروز باید مسائل آینده را رصد کنند، گفت: باید از طریق همفکری و مشورت در شوراها قدرت تصمیم‌گیری را بالا ببریم تا این همفکری در زمینه استحکام قدم‌ها موثر باشد.

قدمی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند «آموزش و پرورش باید دارای نقشه راه باشد» و در نتیجه سند تحول بنیادین، نقشه راه آموزش و پرورش است.

وی یادآور شد: این سند امکان رصد حرکت صحیح را فراهم کرده و عوامل مخل در جریان این حرکت را شناسایی می‌کند.

انتهای پیام/و۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول