اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره محیط زیست کاشان:

وسعت مناطق حفاظتی کاشان بالاتر از استاندارد جهانی است

خبرگزاری فارس: رئیس اداره محیط زیست کاشان گفت: وسعت مناطق حفاظت شده این شهرستان بالاتر از استاندارد جهانی است.

وسعت مناطق حفاظتی کاشان بالاتر از استاندارد جهانی است
محمود قهرمانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کاشان، استانداردهای جهانی برای ایجاد منطقه حفاظت شده را 10 درصد از کل مساحت هر منطقه اعلام کرد و اظهار داشت: این شهرستان دارای 60 هزار هکتار منطقه حفاظت شده در قمصر و برزک است که این میزان 13.6 درصد کل مساحت منطقه کاشان است.
وی کمبود نیروی محیط‌بان را برای 60 هزار هکتار منطقه حفاظت شده کاشان را یکی از مشکلات پیش روی این اداره محیط زیست این شهرستان دانست و خاطرنشان کرد: در حال حاضر پنج نفر نیرو از 60 هکتار منطقه زیر پوشش و حفاظت شده کاشان حفاظت می‌کنند که هر نفر باید به اندازه پنج نفر فعالیت داشته باشد تا این کمبود احساس نشود.
رئیس اداره محیط زیست کاشان یادآور شد: در تعریف استانداردهای جهانی برای هر 2 هزار هکتار یک نفر مأمور محیط‌بان تعریف شده که بر این اساس منطقه 60 هزار هکتاری حفاظت شده این شهرستان نیاز به 20 نفر نیروی محیط‌بان دارد.
به گفته وی در حال حاضر منطقه حفاظت شده کاشان تنها با 25 درصد از ظرفیت نیروی تعریف شده جهانی فعالیت می‌کند و در واقع هر نیروی محیط‌بان اداره محیط زیست این شهرستان باید به اندازه پنج نفر فعالیت داشته باشد تا این کمبود احساس نشود.
قهرمانی در ادامه از آغاز فعالیت اولین پاسگاه منطقه حفاظت شده، در برزک خبر داد و افزود: این پاسگاه فعالیت خودش را از مرداد ماه سال جاری در محل استیجاری با پنج نفر نیرو آغاز کرده است.
وی حفظ و حراست از منابع طبیعی، حفاظت از حیات وحش منطقه و جلوگیری از تخلفات صید و شکار را از جمله وظایف این پاسگاه اعلام کرد.
رئیس اداره محیط زیست کاشان همچنین با اشاره به خریداری یک قطعه زمین برای احداث پاسگاه منطقه حفاظت شده کاشان در محل باغستان برزک عنوان کرد: برای احداث این پاسگاه در سال جاری 24 میلیون تومان برای تملک زمین و مطالعات اولیه تخصیص داده شده است.
وی اعتبار مورد نیاز برای احداث این پاسگاه را 180 میلیون تومان ذکر و اضافه کرد: برای این پاسگاه،  اسلحه‌خانه، محل بازدیدکنندگان و مأمورسرا پیش‌بینی شده است.
25 دی ماه تا اول بهمن ماه هفته هوای پاک نام‌گذاری شده است.
انتهای پیام/آ20/گ2000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول