اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی امسال صورت گرفت

دستگیری 11 شکارچی در مناطق حفاظت شده شیروان

خبرگزاری فارس: مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: 11 شکارچی در مناطق حفاظت شده گلول و سرانی شهرستان شیروان طی 9 ماه گذشته دستگیر و به مراجع قضایی استان تحویل داده شده‌اند.

دستگیری 11 شکارچی در مناطق حفاظت شده شیروان
به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی، حسین آبسالان اظهار داشت: 11 لاشه قوچ و میش وحشی، یک لاشه کل، 16 قطعه کبک، دو قطعه باکلان و دو بهله دلیجه طی مدت یاد شده از این متخلفان کشف شده است.
وی اضافه کرد: طی مدت یاد شده 10 اصله درخت شیر خشت نیز در منطقه قره چقه قطع شد که متخلفان دستگیر شدند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی همچنین با اشاره به نصب دوربین‌های تله‌ای در پناهگاه حیات وحش میاندشت تصریح کرد: طی 4 ماه از نصب این دوربین‌ها دو هزار و 350 تصویر از گونه‌های مختلف حیات وحش ثبت شد.
وی اظهار داشت: از مهم‌ترین تصاویر ثبت شده می‌توان به گونه منحصر به فرد یوزپلنگ آسیایی، کارال، آهو، گربه دشتی، گرگ، کفتار، شاه روبا، روباه معمولی، انواع پرندگان و... اشاره کرد.
آبسالان با اشاره به اینکه پناهگاه حیات وحش میاندشت از لحاظ تنوع گونه‌ای(جانوری و گیاهی) مقام نخست را در بین مناطق تحت حفاظت محیط زیست استان خراسان شمالی دارد افزود: وجود گونه نادر یوزپلنگ آسیایی در این منطقه باعث شده تا این منطقه از لحاظ اهمیت حفاظت در ردیف مناطق بین‌المللی ( IUCN ) قرار گیرد.
وی یادآور شد: بر همین اساس حفاظت از این منطقه از اولویت‌های مهم اداره کل حفاظت محیط زیست استان و سازمان حفاظت محیط زیست است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی کاهش طعمه یوزپلنگ و خشکسالی متوالی در منطقه  را از مهم‌ترین تهدیداتی دانست که در آینده نسل این گونه با ارزش را با خطر جدی مواجه می‌کند.
انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول