اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حریق ۵۰ هکتار از پارک ملی کرخه؛

امکانات برای مراقبت از مناطق حفاظت شده کافی نیست

خبرگزاری فارس: فرماندار شوش با اشاره به حریق ۵۰ هکتار از مناطق حفاظت شده در مدت سه ماه، تامین امکانات مناسب برای مراقبت از مناطق حفاظت شده به ویژه پارک ملی کرخه را خواستار شد.

امکانات برای مراقبت از مناطق حفاظت شده کافی نیست
به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز عبدالرضا سعیدی‌کیا در مراسم افتتاح مرکز محیط‌بانی جنوب غرب کشور در پارک ملی کرخه، با اشاره به حیات طبیعی منطقه کرخه و گونه‌های نادر آن اظهار داشت: نقش مردم این منطقه که به عنوان محیط‌بان و بدون داشتن وظیفه رسمی از محیط زیست حفاظت می‌کردند، انکارناپذیر است و بدون داشتن سرمایه مردمی امکان احیای گوزن زرد ایرانی در منطقه حفاظت شده کرخه وجود نداشت.
وی اهمیت اتمام ساختمان مرکز گردشگری پارک ملی کرخه را در این منطقه یادآور شد و با توجه به کمبودهای این سایت، تجهیز و راه‌اندازی آن را خواستار شد.
سعیدی‌کیا گفت: در حال حاضر مجموع اراضی حفاظت شده توسط محیط زیست بیش از ۳۳ هزار هکتار است و حریم این مناطق نیز بیش از ۱۷ هزار هکتار وسعت دارد که حفاظت از آن از توان شهرستان و استان خارج است.
وی با اشاره به وسعت محیط طبیعی خوزستان اعم از رودخانه‌ها، جنگل و تالاب‌ها بر حفاظت از این محیط‌ها تاکید کرد و گفت: با توجه به شرایط جوی اتفاقات ناخواسته‌ای و بحران در مناطق حفاظت شده حادث می‌شود و سالانه قسمت‌هایی از جنگل‌ها دچار حریق می‌شوند.
این مقام مسئول تصریح کرد: تنها از خرداد تا مرداد سال جاری بیش از ۵۰ هکتار از مناطق حفاظت شده دچار آتش سوزی شد که به دلیل کمبود امکانات شهرستان شوش و استان نتوانستیم اقدامات لازم را به موقع انجام دهیم.
وی افزود: با وجودی که تمام امکانات استان، شهرستان، شهرداری و دهیاری‌ها به کار گرفته شد اما نتوانستیم این حریق‌ها را مهار کنیم.
سعیدی‌کیا تاکید کرد: تامین امکانات به ویژه امکانات آتش‌نشانی مناسب برای نگهداری از مناطق حفاظت شده ضروری است.
وی همچنین عملی شدن وعده‌های جوادی رئیس سابق سازمان حفاظت محیط زیست به مردم منطقه مبنی بر ایجاد زهکش بین منطقه حفاظت شده و روستا‌ها را خواستار شد.
انتهای پیام/غ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول