اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول اتحادیه فرش دشتستان خبر داد

بیمه 830 قالی‌باف در دشتستان

خبرگزاری فارس: مسئول اتحادیه فرش دشتستان از بیمه 830 قالی‌باف در دشتستان خبر داد.

بیمه 830 قالی‌باف در دشتستان
به گزارش خبرگزاری از دشتستان، محبوبه خدابنده عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: گسترش مشاغل خانگی و حمایت از این قشر امری مهم در پیشرفت و توسعه است و باید در دستور کار مسئولان قرار گیرد.
وی افزود: کارگاه‌های قالی‌بافی در دشتستان فعالیت بسیار خوب و مناسبی دارند و در صورت حمایت و پشتیبانی مسئولان می‌توانند به موفقیت بیشتری نیز برسند.
مسئول اتحادیه فرش دشتستان با بیان اینکه در یکسال اخیر بیش از 3000 مترمربع فرش دستباف در دشتستان تلید شده خاطرنشان کرد: هر متر مربع فرش دستباف با قیمت بیش از 140 هزار تومان به فروش می‌رسد.
خدابنده تصریح کرد: بافندگان خانگی نقش مهمی در تولید فرش دستبافت دارند و امیدوار هستیم شاهد حمایت بیشتری از این قشر باشیم.
وی از فعالیت 2000 بافنده در دشتستان خبر داد و اذعان داشت: شهرهای شبانکاره و برازجان و تنگ‌ارم و بوشکان از مراکز مهم فرش دستباف هستند و بیش از 800 دار قالی در این شهرها فعال است.
مسئول اتحادیه فرش دشتستان از بیمه 830 قالی‌باف در دشتستان خبر داد و گفت: از مجموع 2 هزار بافنده در دشتستان تعداد 830 نفر از مزایای بیمه تامین اجتماعی برخوردار هستند.
خدابنده اضافه کرد: از ابتدای سال تاکنون 150نفر از بافندگان دشتستان برای کسب گواهی صلاحیت فنی برای ارایه به تامین اجتماعی برای تکمیل بیمه در آزمون سنجش مهارت فنی و حرفه‌ای شرکت کرده‌اند.
وی از اجرای طرح استاد و شاگرد در دشتستان خبر داد و افزود: بر اساس این طرح کسانی که موفق به دریافت کارت گواهینامه مهارت شوند به صندوق مهر امام رضا(ع) معرفی می‌شوند و از تسهیلات بانکی برخوردار خواهند شد.
این مسئول بیان کرد: از همه توان و ظرفیت موجود برای رشد و توسعه این هنر اصیل در دشتستان استفاده می‌کنیم و امیدوار هستیم به نتایج مورد نظر برسیم.
انتهای پیام/ی20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول