اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره اوقاف فردوس:

وقف ریشه در ادیان آسمانی دارد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه فردوس گفت: وقف ریشه در تاریخ بشریت و ادیان آسمانی دارد و یکی از بنیادهای عمیق دینی، الهی و اجتماعی است.

وقف ریشه در ادیان آسمانی دارد
حجت‌الاسلام مهدی خزاعی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فردوس اظهار داشت: در سیره عملی پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت (ع) نیز موارد زیادی از موقوفات به چشم می‌خورد.
وی افزود: در سال سوم هجرت، پیامبر اکرم (ص) پس از جنگ احد هفت بوستان و مزرعه به نام بساتین السبعه که قبل از جنگ توسط مخیریق یهودی تازه مسلمان شده به پیامبر هبه شده بود را وقف و تولیت آن را پس از رحلت به حضرت فاطمه (س) واگذار کرد.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فردوس تصریح کرد: درباره صدقات و موقوفات امام علی (ع) نیز مورخان مطالب زیادی را نوشته‌اند که شنیدن آن انسان را به تعجب و شگفتی وا می‌دارد.
خزاعی یادآور شد: اثر موقوفات و صدقات پس از مرگ انسان بسیار موثر است و به عنوان صدقه جاریه برای همیشه باقی می‌ماند.
وی گفت: کاوش‌های جدید باستان‌شناسی در مصر نشان می‌دهد که در زمان فراعنه بعضی از افراد بر زمین‌های اطراف معابد، مقبره‌ها و مجسمه‌ها نظارت داشتند تا درآمد حاصل از آن را صرف تعمیر نگهداری و برگزاری مراسم در آن محل و بخشی را نیز به کاهنان و خادمان این مکان‌ها پرداخت کنند.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فردوس به نقش موثر دین مبین اسلام در تبیین و تحکیم سنت پسندیده وقف اشاره کرد و افزود: دین اسلام این سنت نیکو را در جزیره‌العرب که هیچگونه نشان تاریخی از وقف به چشم نمی‌خورد پایه‌گذاری و قانونمند کرد.
خزاعی تصریح کرد: هدف و انگیزه وقف در اسلام انگیزه‌ای دینی و عبادی است چرا که این عمل به قصد جلب رضایت خداوند انجام می‌شود و کسب سود و شهرت در آن معنا ندارد.
وی دفاع و حمایت از حقوق مردان و زنان هم جنس باز، تنظیم خانواده و سقط جنین، ساخت و نگهداری کلیسا و کنیسه، گسترش دموکراسی غربی، کمک و حمایت از یهودیان و اسرائیل، چاپ و ترجمه کتاب مقدس مسیحیان و یهودیان، حمایت از سیاست آمریکا و گستراندن فرهنگ آن در جهان را نمونه‌هایی از نظام‌های غربی مشابه برشمرد.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فردوس یادآور شد: در موارد مصرف وقف در نظام‌های غربی چیزی را که بتوان آن را در وقف اسلامی به کار گرفت وجود ندارد و اکثر موقوفات غربی بر مقاصد غیرمشروع بوده و صحیح نیست.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول