اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بجنورد:

برای وصول رقبات وقف در خراسان شمالی سهل‌انگاری می‌شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه بجنورد تاکید کرد: متاسفانه برای وصول رقبات وقف در این استان سهل‌انگاری می‌شود.

برای وصول رقبات وقف در خراسان شمالی سهل‌انگاری می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، آیت‌الله حبیب‌الله مهمان‌نواز بعد از ظهر امروز در دیدار با کارکنان اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی، با اشاره به در پیش بودن دهه آخر صفر اظهار داشت: در آستانه یکی از مسائل مهم اسلامی هفته وقف قرار داریم که در قرآن و سایر منابع اسلامی روایات و احادیث فراوانی وجود دارد.

وی افزود: مسئله وقف یکی از مسائل مهم اسلامی است چه در مسائل اقتصادی ملت و چه رسیدگی به مستضعفان، ایتام و گرفتاری‌ها که به عناوین مختلف نقش عظیمی در زندگی اقتصادی روزمره مردم دارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: به همین خاطر بوده که ائمه اطهار (ع) تاکید داشته که مسلمانان دارای وسع مالی بخشی از اموال خود را وقف کنند.

وی با بیان اینکه موضوع وقف چه از جنبه فرهنگی و چه از لحاظ اقتصادی می‌تواند جامعه اسلامی را تقویت نماید، اظهار داشت: به وسیله درآمدهای وقف، مسائل فرهنگی جامعه تقویت و سامان یافت و همچنین یک بی‌نیازی کامل در بعد اقتصادی برای افراد ضعیف خواهد داشت.

مهمان‌نواز یادآور شد: وقف هم از جنبه‌های خدایی و ارزش‌های دینی اهمیت بسزایی داشته و برای آنکه از آتش جهنم رهایی یافته و مورد لطف الهی قرار بگیریم باید مال خود را وقف کرد.

وی با تاکید بر اینکه نیاز به درآمدهای وقف در جامعه اسلامی فوق العاده زیاد است، خاطرنشان کرد: اگر فرهنگ وقف در جامعه نهادینه شود، قطعا یک تحول در کشور صورت می‌گیرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی هم در این نشست با اشاره به اینکه خراسان شمالی دارای سه هزار و 500 موقوفه است، گفت: این موقوفه‌ها مجموعا دارای هفت هزار و 500 رقبه هستند.

حجت‌الاسلام رحیم مهدوی‌پور اظهار داشت: از مجموع موقوفات استان حدود هزار و 300 موقوفه انتفاعی بوده و دو هزار و 300 مورد نیز غیر متصرفی است.

وی یادآور شد: اوقاف و امور خیریه صرفا در بحث موقوفات نظارت داشته تا عواید حاصل از موقوفات طبق نظر واقفان صرف شود.

انتهای پیام/و۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول