اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امروز صورت گرفت

تشریح برنامه‌های دهه فجر اداره‌ کل ارشاد استان قزوین

خبرگزاری فارس: مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در جمع خبرنگاران رسانه‌های جمعی، برنامه‌های ویژه این اداره را در دهه مبارک فجر اعلام کرد.

تشریح برنامه‌های دهه فجر اداره‌ کل ارشاد استان قزوین
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین محمدحسین شفیعی‌ها بعد از ظهر امروز در نشست خبری گفت: برگزاری جشنواره ملی نگارش خطبه غدیر از ششم تا سیزدهم بهمن ماه که با همکاری بنیاد غدیر، اداره‌ کل اوقاف و حوزه هنری استان و همچنین شهرداری قزوین به اجرا درآمده و فراخوان آن در ایام عید غدیر خم به سراسر کشور ارسال شده بود یکی از برنامه‌های این اداره است.
وی ادامه داد: آثار ارسالی در مدت یاد شده در نگارخانه مهر و فرهنگسرای بانو حضرت زهرا (س) به نمایش درمی‌آید و این جشنواره روز 13 بهمن در سالن اجتماعات همین فرهنگسرا به کار خود خاتمه خواهد داد.

* آغاز جشنواره موسیقی فجر در 25 بهمن‌ ماه

جشنواره موسیقی فجر دیگر برنامه‌ای است که شفیعی‌ها با اعلام خبر برگزاری آن از 25 تا 30 بهمن اظهار کرد: در این جشنواره هر شب یکی از شش گروه موسیقی منتخب که چهار مورد از آنها از گروه‌های مطرح و بومی قزوین و همچنین دو گروه دیگر از گروه‌های شرکت کننده در بخش مسابقه جشنواره موسیقی فجر هستند به اجرای برنامه خواهند پرداخت.
مدیر کل ارشاد خاطر نشان کرد: همچنین در این ایام نمایشگاهی از آثار هنرمندان شرکت‌کننده استان در جشنواره هنرهای تجسمی کشور نیز در نگارخانه مرحوم محصص مستشاری قزوین دایر خواهد شد.

* اکران ۷ فیلم برتر جشنواره فیلم فجر در قزوین
شفیعی‌ها در ادامه به توافقنامه‌های امضا شده میان اداره ارشاد استان با وزارتخانه فرهنگ اشاره و تأکید کرد: اکران هفت مورد از فیلم‌های جشنواره فیلم فجر تهران از میان آثار راه‌یافته به بخش رقابت جشنواره از تاریخ 21 بهمن به مدت یک هفته یکی از این توافقات است که اعتبار آن از محل بودجه شاخص‌های فرهنگی این اداره تأمین شده و طی آن هر یک از فیلم‌ها در سه سانس و با بهای مشخص اکران می‌شود.
تفاهم با بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای از دیگر توافقنامه‌هایی بود که مدیر کل ارشاد در رابطه با آن با تأکید بر نقش و نفوذ گسترده اینترنت در میان خانواده‌ها و فرصت‌ها و تهدیدهای ناشی از آن گفت: این تفاهمنامه به جهت اهمیت فراوانی که دارد در دو بخش به امضا رسید که بخشی از آن مربوط به اضافه شدن بازی نامه‌نویسی رایانه‌ای به جشنواره ادبیات نمایشی امام رضا (ع) در اواخر شهریور ماه سال آینده است.

* حمایت از مجامع و جشنواره‌های استانی مرتبط با بازی‌های رایانه‌ای
وی ادامه داد: بخش دوم به حمایت از مجامع و جشنواره‌های مصوب استانی مرتبط با بازی‌های رایانه‌ای اختصاص دارد که با هدف اطلاع‌رسانی فرهنگی در خصوص این بازی‌ها انجام خواهد شد.
مدیر کل ارشاد تأکید کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی و زیر پوشش قرار دادن نیروهای مستعد استان در این حوزه یکی از این حمایت‌هاست که به علمی‌تر شدن فعالیت‌ها کمک شایانی خواهد کرد.
شفیعی‌ها افزود: معرفی محصولات و بازی‌های مورد تأیید بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای به خانواده‌ها و شفاف‌سازی در خصوص فواید و مضرات آنها از دیگر حمایت‌هایی است که می‌تواند ضمن آگاهی دادن به خانواده‌ها، آنها را از آن بخش از بازی‌های رایانه‌ای که با فرهنگ بومی ایرانی همخوانی ندارد برحذر دارد.
ایجاد فضای مناسب ارتباط و تعامل علاقه‌مندان به بازی‌ها با مراکز مرتبط در تهران قسمت دیگری از این حمایت‌هاست که مدیر کل ارشاد با یادآوری اهمیت آن بیان کرد: بازی‌سازی و تدوین بازی‌نامه‌نویسی حول محور معرفی برخی از شخصیت‌های برجسته گذشته و معاصر استان به منظور ترویج اهداف فرهنگی از برنامه‌های دیگر این اداره به شمار می‌رود.

* برگزاری دومین دوسالانه خوشنویسی ایران در قزوین
شفیعی‌ها همچنین به امضای تفاهمنامه‌ای با مرکز ترویج فعالیت‌های قرآنی وزارت فرهنگ اشاره کرد و توضیح داد: مبنای این تفاهمنامه هنر خوشنویسی است و طی آن به واسطه جایگاه قزوین در حوزه خوشنویسی، در کنار برگزاری دوسالانه خوشنویسی قزوین، جشنواره ملی خوشنویسی آیات در سال آینده در سطح ملی و با همکاری مرکز توسعه فعالیت‌های قرآنی وزارت فرهنگ برگزار خواهد شد.
وی یادآور شد: رسیدن به نمونه‌ای از طرح کتابت قرآن کریم با خط ملی به کمک استادان خوشنویسی یکی از مهم‌ترین اهداف این برنامه است.
مدیر کل ارشاد در ادامه از برگزاری دومین دوسالانه بین‌المللی خوشنویسی ایران در قزوین در اردیبهشت ماه سال آتی خبر داد و تصریح کرد: هم‌اکنون فراخوان این جشنواره در مرحله چاپ است و به محض آماده شدن، به سراسر کشور ارسال خواهد شد.

* وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به قزوین می‌آید
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین از سفر وزیر فرهنگ به قزوین در روز 28 بهمن ماه خبر داد و گفت: در جریان این سفر دو طرح مهم فرهنگی استان افتتاح می‌شود.
وی افزود: سرای اهل قلم به عنوان محلی برای تعامل، همکاری و همفکری نخبگان ادبی و فرهنگی قزوین طرحی است که در این سفر به دست وزیر کشور افتتاح می‌شود و از آن پس به منظور بررسی، نقد و ارتقای سطح آثار اهالی فرهنگ استان به مرکزی برای مراجعات دائمی آنان تبدیل خواهد شد.
مدیر کل ارشاد تصریح کرد: دومین طرحی که در این روز به بهره‌برداری می‌رسد خانه فرهنگ دیجیتال مرکزی استان به همراه پنج خانه فرهنگ دیجیتال دیگر است و اداره ارشاد تلاش می‌کند همانگونه که در سفر سوم هیئت دولت به تصویب رسیده بود تعداد آنها را به 20 مورد برساند.

* ۴ مسجد استان قزوین صاحب خانه فرهنگ دیجیتال می‌شوند

شفیعی‌ها خاطر نشان کرد: خانه فرهنگ دیجیتال مرکزی استان در ساختمان قدیمی اداره کل ارشاد واقع است و جوانان استان می‌توانند با ثبت‌نام در آن به انجام فعالیت‌های فرهنگی و همچنین بازی‌های رایانه‌ای مورد تأیید بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای بپردازند.
وی یادآور شد: خانه فرهنگ میرداماد، مسجد امام رضا (ع)، مسجد ولایت و مسجد جوادالائمه (ع) در قزوین و نیز مسجد حضرت ابوالفضل (ع) در تاکستان پنج مرکز دیگری هستند که طی سفر وزیر فرهنگ، صاحب خانه فرهنگ دیجیتال می‌شوند.
مدیر کل ارشاد تصریح کرد: شرکت در مراسم اختتامیه جشنواره فیلم فجر استان در روز 28 بهمن از دیگر برنامه‌هایی است که وزیر فرهنگ در سفر به استان قزوین به آن خواهد پرداخت.
انتهای پیام/آ10/گ2000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول