اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار در کشور تهیه شد

تهیه طرح زیست محیطی در منطقه اوره

خبرگزاری فارس: رئیس خانه صنعت و معدن شهرستان نطنز گفت: با پیگیری کمیته معادن اوره، طرح زیست محیطی منطقه برای نخستین بار در کشور و با تایید اداره کل محیط زیست استان توسط مشاور سازمان‌ ذی‌ربط تهیه شد.

تهیه طرح زیست محیطی در منطقه اوره

غلام‌رضا عبداللهی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان از وجود سه شهرک صنعتی اوره و شجاع آباد در نطنز و بادرود و ناحیه صنعتی سر آسیاب سخن گفت و بیان داشت: با توجه به فراهم شدن شرایط لازم برای بهره‌برداری مناسب از ظرفیت‌های این شهرستان و فعالیت بهینه 135واحد صنعتی، شرایط اشتغال برای 5هزار نفر میسر می‌شود.

وی با اشاره به شهرستان نطنز ادامه داد: وجود واحدهای تولیدی سنگ تزئینی شهرستان نطنز را به قطب صنعتی و معدنی تبدیل کرده است.

رئیس خانه صنعت و معدن شهرستان نطنز اظهار داشت: با توجه به وجود 134 واحد صنعتی دارای پروانه بهره‌برداری و 51 معدن فعال در سطح شهرستان، حدود 5 هزار نفر در آنجا مشغول به کار می‌شوند.

وی  تصریح کرد: تولید سنگ‌های تراورتن و گرانیت، بخش قابل توجهی از فعالیت واحدهای  تولیدی نطنز است.     

عبداللهی بیان داشت: با پیگیری کمیته معادن اوره، طرح زیست محیطی منطقه برای نخستین بار در کشور و با تائید اداره کل محیط زیست استان توسط مشاور سازمان ذی‌ربط تهیه شد.

وی ادامه داد: اقدامات زیست محیطی لازم از قبیل جنگل‌کاری به میزان 400 هکتار در راستای اجرای مفاد طرح زیست محیطی منطقه انجام می‌شود.

رئیس خانه صنعت و معدن نطنز با اشاره به تعیین 400 هکتار جنگل‌کاری گفت:  این رقم بر اساس دو برابر میزان خسارت سطح تخریب معادن و به منظور جبران خسارات وارده به منابع طبیعی اوره تعیین شده  است.

وی افزود: ساماندهی پسماندهای حاصل از فعالیت‌های معدن کاری و تبدیل و فرآوری آن به مصالح ساختمانی از دیگر اقداماتی است که بر اساس طرح زیست محیطی ذکر شده عملیاتی می‌شود.

عبداللهی تاکید کرد: هر اقدامی در بخش صنعت و معدن این شهرستان با نظارت اداره کل محیط زیست استان اصفهان و اداره محیط زیست نطنز و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اجرا می‌شود.

 انتهای پیام/خ۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول