اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ‌کل دیوان محاسبات:

حسابرسی زیست محیطی در دستور کار دیوان محاسبات است

خبرگزاری فارس: رئیس ‌کل دیوان محاسبات کشور گفت: حسابرسی زیست محیطی در دستور کار دیوان محاسبات است تا بتوانیم از منابع طبیعی و ملی حافظت کنیم.

حسابرسی زیست محیطی در دستور کار دیوان محاسبات است
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، عبدالرضا رحمانی‌فضلی امروز در جلسه شورای اداری استان کرمان با اشاره نظارت الکترونیکی دیوان محاسبات‌ اظهار داشت: نظارت الکترونیکی به این معنی است که در کنار دستگاه‌ها و مدیران مسئولیت بپذیریم.
وی با بیان اینکه با راه‌اندازی نظارت الکترونیکی حسابرس‌ها مسئولیت پیدا می‌کنند، بیان داشت: با این کار 4 هزار نقطه درآمدی و هزینه‌ای کشور را به دیوان محاسبات وصل می‌کنیم.  
رحمانی بیان داشت: تجهیزات در 30 استان نصب شده و نرم‌افزار در دست تهیه است و کارهای مقدماتی انجام و برای سال آینده راه‌اندازی می‌کنیم.  
وی تصریح کرد: حسابرس‌ها در حین انجام وظیفه مسئولان مالی تمام  شاخص‌ها می‌توانند به صورت آنلاین کنترل کنند و در نتیجه انحراف‌ها را همان لحظه یادآوری می‌کنند و نظارت‌ها به لحظه‌ای بدل می‌شود.
رحمانی یکی دیگر از سیاست‌های دیوان محاسبات را افزایش بهره‌وری عنوان کرد و ابراز داشت: یکی از اشکالات و ایرادهای ما در نظام مدیریت، عدم استفاده مناسب از منابع، امکانات و نتایج حاصل از آنها است.
وی خاطرنشان کرد: قیمت تمام شده محصولات ما و زمان انجام پروژه بالا است و کیفیت محصول قابلیت رقابت در سطح کلان را ندارد.
رحمانی گفت: در جمع‌بندی به این نتیجه می‌رسیم که صرفه اقتصادی، اثربخشی و کارآمدی ما در حوزه اقتصادی و به طور کلی بهره‌ ما پایین است.
وی ابراز داشت: ما به عنوان کشوری با اقتصاد مبتنی بر تفکرات دینی و اسلامی قدرت رقابت در عرصه‌های بین‌المللی نسبت به کالا را نداریم و این مسئله در حوزه‌های فنی و تکنولوژی محصولات نیست، بلکه در محصولات ساده و ابتدایی قدرت رقابت نداریم.  
رحمانی عنوان کرد: ما که ادعای الگوسازی در عرصه جهانی داریم و می‌خواهیم قدرت رقابت در حوزه‌های مختلف را بالا ببریم، این روش کار در حوزه اقتصاد صحیح نیست.   
رئیس‌ کل دیوان محاسبات کشور افزود: ما از طریق منبع بزرگ نفت در سال 100 تا 140 میلیارد دلار درآمد داریم، مبلغی که کشور‌های اروپایی برای آن باید حداقل 3 هزار میلیارد دلار تولید و گردش مالی داشته باشند.
وی عنوان کرد: ما به راحتی این مبلغ را داریم و هزینه می‌کنیم، اما نتیجه آن متناسب با منابع نیست، همه ما باید در حوزه هزینه‌ای در مورد محصول و خدمات خود توجه داشته باشیم.  
رحمانی اذعان داشت: اگر این کار را نکنیم به یقین در عرصه‌های  رقابتی کم می‌آوریم، دنیا عرصه رقابت است، در حوزه‌های سیاسی و اقتصادی یکسری مسائل متفاوت جواب می‌دهد، لذا باید کالای باکیفیت، قیمت پایین و شکل زیبا در عرصه اقتصادی ارائه کنیم.
وی اظهار داشت: زمانی که وارد عرصه اقتصادی می‌شویم، باید با لوازم، ابزار و قاعده‌های این حوزه‌ها‌ نیز قدرت رقابت داشته باشیم.
رحمانی بیان داشت: در شریطی کنونی که دشمنان همه نوع فشاری را به ما تحمیل کردند و ما نیز همه پیچ و خم‌ها را گذراندیم و با علم به اینکه امریکا قوی است و ظرفیت بالایی دارد، اما نقاط آسیب‌پذیر نیز هست، باید در عمل قدرت خود را به منصه ظهور برسانیم.
وی با بیان اینکه دشمن در سه زمینه فشارها را زیاد کرده است، افزود: نخستین فشار آنها در زمینه پیشرفت، حوزه‌های علمی، عملکرد، ساختاری و زیربنایی جمهوری اسلامی است، آنها می‌دانند که ما ظرفیت‌سازی بزرگی در این زمینه داریم. 
رحمانی تصریح کرد: دومین فشار را در حوزه اندیشه و فکر است، امریکا می‌داند که ما نفوذ زیادی در دنیا پیدا کردیم، آگاهی‌های عمومی ناشی از پیشرفت تکنولوژی همه مردم را به نقطه واحد و درک مشترک رسانده و منجر به تحولات و تحرکات اجتماعی شده است.
وی خاطرنشان کرد: سومین مسئله بحث انتخابات داخلی امریکا است،‌ اوباما باید در انتخابات پیش رو پاسخ دهد که در عراق و مصر و ... چه کرده است.
رئیس‌کل دیوان محاسبات کشور گفت: با هر اعتقاد دینی، ملی و شخصی که پشت میزها نشسته‌ایم، باید تلاش کنیم که این سرزمین، قدرت ملت و ارزش‌های دینی را سرافراز کنیم و پیوستن به آنها مشکلی را رفع نمی‌کند. 
رحمانی اظهار داشت: یک بعد از درآمدی که به دست‌ ما می‌رسد، متکی به درآمدهای نفتی است، باید اینگونه فعالیت‌ها را از محل بهره‌وری، تولید، ارزش افزوده داخلی، هزینه پایین و صرفه جویی بالا ایجاد کنیم.
وی بیان داشت: ما می‌توانیم بودجه سال 90 را حداقل با 10 درصد کاهش برای سال 91 ارائه دهیم و هیچ اتفاقای نیز رخ ندهد.
رحمانی با اشاره به افزایش نقدینگی کشور به 300 هزار میلیارد ابراز داشت: باید ورودی این نقدینگی را کاهش دهیم که یکی از راه‌های آن این است که بودجه سال 91 را زیر بودجه 90 بنویسیم.
وی با تأکید بر کاهش هزینه‌ها، افزایش صرفه‌جویی و بهره‌وری تصریح کرد: هدفمندی یارانه‌ها قانون بسیار خوبی است، اما می‌توان 50 درصد از پول نقد را برای مردم با ارزش افزوده 20 درصد سرمایه‌گذاری کرد.
رحمانی عنوان کرد: اوراق مشارکت در پارس جنوبی با 24 درصد نیز توجیه اقتصادی دارد، باید صرفه‌جویی و مردم را برای حضور در این زمینه دعوت کرد.
وی با اشاره به گفته معاون اول رئیس جمهور مبنی بر قاچاق سالانه بیش از 19 میلیارد دلار‌ گفت: مواد مخدر در کشور ما ارز می‌گیرد، لذا باید جلوی آنها را گرفت.
رئیس‌کل دیوان محاسبات کشور اذعان داشت: مدیران هزینه‌ای نباشند و طرح و ایده بدهند، مردم را متناسب با این شرایط اطلاعات و آگاهی دهیم و پای کار بیاوریم تا با کمک هم مشکل را رفع کنیم.
رحمانی همچنین با اشاره به فعالیت حسابرسی عملکرد دیوان محاسبات در نظارت به مدیریت منابع بیان داشت: حسابرسی زیست محیطی نیز در دستور کار است که بتوانیم از منابع طبیعی و ملی حافظت کنیم.
انتهای پیام/ی10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول