اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار قم خواستار شد

توجه جدی به مسائل زیست محیطی در قم

خبرگزاری فارس: استاندار قم با بیان اینکه غفلت از مسائل زیست محیطی عواقب و پیامدهای جبران‌ناپذیری را برای جوامع بشری در پی خواهد داشت، بر ضرورت توجه به مسائل زیست محیطی قم تاکید کرد.

توجه جدی به مسائل زیست محیطی در قم
به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی استانداری قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین موسی‌پور در نشست قائم مقام سازمان محیط زیست کشور اظهار کرد: در اهمیت محیط زیست و نقش بارز آن در زندگی انسان هیچ شک و تردیدی نیست و به واقع همه تلاش‌ها و کوشش‌های بشر در عرصه‌های مختلف بدون توجه به مسائل و مؤلفه‌های زیست محیطی بی‌اثر خواهد بود.
وی به اهمیت محیط زیست در اسلام اشاره و تصریح کرد: موضوع محیط زیست از جمله مباحث مورد تاکید در آموزه‌های دینی بوده و در آیات و روایات زیادی به اهمیت و ضرورت حفظ محیط زیست و نیز مجازات و عواقب آلوده‌کنندگان و مخربین آن اشاره شده است.
استاندار قم حفظ و صیانت از محیط زیست را یکی از دغدغه‌های جدی عصر کنونی دانست و گفت: غفلت از مسائل زیست محیطی عواقب و پیامدهای جبران‌ناپذیری را برای جوامع بشری در پی خواهد داشت.
‌موسی‌پور با اشاره به بحران‌های ناشی از آلایندگی‌های زیست محیطی در کشورهای صنعتی خاطر نشان کرد: این کشورها پس از پی بردن به عواقب فاجعه بار اقدامات تخریبی خود در حوزه زیست محیطی به سرعت دست به کار شده و با چاره‌اندیشی و تدابیر لازم از تخریب بیشتر محیط و آثار و پیامدهای سوء آن پیشگیری کردند.
وی با بیان اینکه مسائل زیست محیطی در کشورهای در حال توسعه کمتر مورد توجه قرار گرفته است، افزود: جایگاه خاص قم و نیز اولویت‌های توسعه استان در بخش‌های صنعتی و گردشگری مذهبی می‌طلبد که مسائل زیست محیطی به صورت ویژه در آن مورد توجه قرار گیرد.
موسی‌پور با اشاره به لزوم همکاری محیط زیست در کمک به توسعه و عمران قم بیان کرد:  برنامه‌ها و سیاست‌های این حوزه نباید خدشه‌ای را به روند توسعه و عمران قم وارد کند، بلکه باید با یک همکاری و تعامل سازنده شاهد پیشبرد و اجرایی کردن همزمان قوانین و مقررات و سیاست‌های زیست محیطی و پیشرفت و توسعه استان باشیم.
وی به‌کارگیری شیوه‌ها و تجهیزات پیشرفته و نوین در مسائل مختلف محیط زیست از جمله جمع‌آوری و بازیافت پسماندهای شهری را امری مهم و ضروری خواند و تصریح کرد: روند سنتی دفع آلاینده‌های زیست محیطی به ویژه پسماندهای شهری، خطرات و آلودگی‌های زیادی را به همراه داشته است.
استاندار قم با اشاره به اهمیت تصفیه و بازیافت آب به دلیل کمبود منابع آبی کشور گفت: باید طرح‌ها و پروژه‌های این بخش که در شرایط فعلی برای کشور بسیار مهم و ضروری است، با کمک‌ها و تسهیلات ویژه دولت و جلب مشارکت بخش خصوصی در کشور اجرایی شوند.
در ابتدای این دیدار دکتر شاعری قائم مقام سازمان محیط زیست کشور گزارشی از فعالیت‌ها و اقدامات این سازمان در زمینه حفظ محیط زیست ارائه نمود.
در این جلسه دکتر رکنی به عنوان مدیر کل جدید محیط زیست استان معرفی و از خدمات و تلاش‌های آقای نجیمی در طول تصدی این مسئولیت تشکر و قدردانی شد.
انتهای پیام/ج30/ص1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول