اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی:

سد شهریار طرح برتر بتنی کشور در سال 90 شناخته شد

خبرگزاری فارس: مدیر عامل آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی گفت: طرح سد و نیروگاه شهریار به‌عنوان طرح برتر بتنی سال 90 کشور در رشته سدسازی شناخته شد.

سد شهریار طرح برتر بتنی کشور در سال 90 شناخته شد
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی سازمان آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی، ارسلان هاشمی اظهار کرد: طرح سد و نیروگاه شهریار در نهمین همایش بتن در محل مرکز همایش‌های بین‌المللی دانشگاه شهید بهشتی تهران که به مناسبت روز جهانی بتن برگزار شده بود به عنوان طرح برتر کشور در سال 90 انتخاب شد.

وی افزود: در این همایش طرح‌های برتر بتنی سال در رشته‌های مختلف مورد بررسی قرار گرفت و طرح سد و نیروگاه شهریار نیز در بخش سازه‌های هیدرولیکی به عنوان طرح برتر بتنی سال 90 شناخته شد.

هاشمی افزود: نوآوری در طراحی و ساخت، دقت در کنترل کیفی، تکنولوژی ساخت، روش‌های عمل‌آوری بتن مصرفی، مهارت و دقت و خلاقیت در اجرا معیارهای مدنظر قرار گرفته شده از سوی هیئت داوران در این انتخاب بودند.

وی خاطرنشان کرد: طی این مراسم و با هدف تجلیل از عوامل دست اندرکار طرح لوح تقدیر بتن برتر تبریز ایران توسط هیئت داوران انجمن بتن ایران به شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی به‌عنوان کارفرما و شرکت مهندسی مشاور مهاب قدس به‌عنوان مشاور طرح و مشارکت تابلیهفراب به‌عنوان پیمانکار طرح و اجرا تقدیم شد.

هاشمی خاطرنشان کرد: سد بتنی دو قوسی شهریار در 39 کیلومتری شمال شرقی شهرستان میانه بر روی رودخانه قزل اوزن در استان آذربایجان شرقی ساخته شده است.

وی ادامه داد: طول تاج این سد 207 متر و ارتفاع آن از پی 135 متر و حجم مخزن آن 700 میلیون مترمکعب است.

هاشمی افزود: این سد با هدف تامین نیاز آبی کشاورزی و صنعتی استان گیلان و 12 هزار هکتار از اراضی شهرستان میانه و محیط زیست، کنترل سیلاب و ایجاد سیلاب‌های مصنوعی برای رسوب‌زدایی مخزن سفیدرود و تولید 168 گیگاوات ساعت انرژی پیک و ثانیه در سال طراحی و اجرا شده است.

انتهای پیام/ح30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول