اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار مشهد:

نوسان‌های ارزی مشکل خرید اتوبوس‌های شهری مشهد است

خبرگزاری فارس: شهردار مشهد گفت: نوسان‌های ارزی سبب مشکل در خرید اتوبوس‌های شهری برای مشهد شده است.

نوسان‌های ارزی مشکل خرید اتوبوس‌های شهری مشهد است
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سیدمحمد پژمان ظهر امروز در حاشیه جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از دستوراتی که شهرداری مشهد در دستور کار قرار داده است خرید اتوبوس‌های برقی و شارژی و نیز خرید اتوبو‌س‌هایی با ارتفاع پایین است.
شهردار مشهد ادامه داد: بر این اساس تاکنون گفت‌وگوهایی در این ارتباط با شرکت‌های سازنده انجام شده است اما به دلیل نوسانات نرخ ارز موفق به توافقات نهایی نشده‌ایم.
پژمان در ارتباط با تعداد اتوبوس‌هایی که در این ارتباط مقرر شده است خریداری شود، گفت: به عنوان نمونه مقرر شده بود تعداد 100 دستگاه اتوبوس ارتفاع پایین به منظور استفاده معلولان و افراد مسن از یک شرکت سوئدی خریداری کنیم که تاکنون این امر به دلیل نوسانات ارز محقق نشده ‌است.
شهردار مشهد در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس در ارتباط با خرید اتوبوس‌های شارژی گفت: این اتوبوس‌ها از نوع اتوبوس‌هایی است که تامین برق آنها به صورت باتری است و بر این اساس برق آنان همانند اتوبوس‌های دیگر برقی از برق بالا دستی تامین نمی‌شود.
وی در ادامه به قیمت این نوع اتوبوس‌ها اشاره کرد و گفت: یکی از مشکلات خرید این نوع اتوبوس‌ها هزینه بسیار زیاد آنان است به گونه‌ای که شهرداری به تنهایی نمی‌تواند تامین‌کننده هزینه خرید این نوع اتوبوس‌ها باشد.
شهردار مشهد همچنین در ادامه از احتمال واریز یارانه بلیت در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: مبلغی که قرار است برای این مرحله از واریز یارانه بلیت به مشهد اختصاص داده شود مشخص نیست که به محض واریز این مرحله از یارانه اطلاع‌رسانی‌های لازم نیز انجام می‌شود.
وی در ارتباط با راه‌اندازی خطوط بی آرتی در مشهد گفت: در حال پیگیری اجرای این خطوط در مشهد هستیم که بر این اساس امیدواریم در آینده‌ای نزدیک شاهد راه‌اندازی این خطوط در سطح شهر مشهد باشیم.
انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول