اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار آذربایجان غربی خبر داد

اختصاص 20 میلیارد ریال جابه‌جایی واحدهای زیرکوهی ماکو

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی استاندار آذربایجان غربی گفت: 20 میلیارد ریال برای حل مشکل ساکنان واحدهای زیرکوهی ماکو و جابجایی این واحدها اختصاص یافت.

اختصاص 20 میلیارد ریال جابه‌جایی واحدهای زیرکوهی ماکو
به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه سید جواد محمودی پیش از ظهر امروز در بازدید از پروژه‌های عمرانی ماکو اظهار داشت: براساس طرح جابجایی واحدهای زیرکوهی 2 هزار و 200 واحد باید جابجا شوند که از این تعداد 620 واحد در معرض خطر در مرحله نخست جابجا شده و بقیه واحدها نیز در مراحل بعدی به مناطق امن جابجا می‌شوند.
وی با اشاره به اختصاص اعتبارات لازم برای اجرای این طرح افزود: در راستای اجرای این طرح و حل مشکل چند ساله ساکنان واحدهای زیرکوهی، 20 میلیارد ریال برای تملک زمین در اختیار شهرداری ماکو قرار می‌گیرد.
محمودی ادامه داد: با تصویب شورای برنامه‌ریزی استان با احداث واحدهای چند واحدی در محل پیش‌بینی شده خانوارهای ساکن در محلات زیرکوهی شهر ماکو به مکان مناسب و امن جابجا می‌شوند .
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی در ادامه از بهره‌برداری طرح آب شرب ماکو به شوط در سال 91 خبر داد و گفت: پروژه تامین آب شرب شوط به طول 32 کیلومتر و خط انتقال آب از مخزن 5 هزار و 600 مترمکعبی ماکو در حال احداث است.
نقی کریمی با بیان اینکه این طرح از 60 درصد پیشرفت اجرایی برخوردار است، تصریح کرد: هزینه اجرای این طرح 100 میلیارد ریال است و عملیات تکمیل مدول اول تصفیه خانه آب ماکو به ظرفیت 212 لیتر در ثانیه، نصب و راه‌اندازی تجهیزات تصفیه خانه آب ماکو و خطوط لوله ارتباطی با تصفیه خانه و مخازن آب ماکو در حال اجراست .
وی اضافه کرد: ساخت مدول دوم تصفیه خانه آب ماکو به همراه عملیات اجرایی خط لوله انتقال آب از مخزن 5 هزار و 600 مترمکعبی ماکو به شوط جزو عملیات اجرایی باقی مانده از طرح است که با تامین اعتبار مورد نیاز در آینده نزدیک تکمیل شده و به بهره‌برداری می‌رسد.
مدیرکل راه و ترابری آذربایجان غربی نیز در این بازدید با اشاره به اجرای پروژه‌های راهسازی در استان اظهار داشت: طرح تعریض بلوار ولایت ماکو و تقاطع غیر هم‌سطح خروجی شهر به طول سه کیلومتر در ورودی شهر دو طرح عمرانی در ماکو است که در راستای تسهیل ترافیک ورودی شهر و کاهش حوادث رانندگی در دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.
علیرضا رحمان‌زاده با اشاره به کندی جابجایی خطوط اصلی فیبر نوری عبوری از مسیر این طرح گفت: این امر عاملی در تاخیر پروژه شده بود.
وی اضافه کرد: عملیات اجرایی پروژه در مراحل نهایی است و برای اجرایی آن 16 میلیارد ریال هزینه شده است .
مدیرکل راه و ترابری آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: پروژه تقاطع غیرهمسطح خروجی شهر به بازرگان از پروژه‌های حذف نقاط حادثه‌خیز است که برای اجرای آن بیش از 10 میلیارد ریال هزینه شده است و تا پایات امسال تکمیل می‌شود.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول