اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف گیلان:

گسترش فرهنگ وقف خدمات خیریه را افزایش می‌دهد

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان گفت: گسترش فرهنگ وقف موجب افزایش خدمات خیریه از جمله کمک به محرومان و تامین هزینه‌های درمانی آنها می‌شود.

گسترش فرهنگ وقف خدمات خیریه را افزایش می‌دهد
به گزارش خبرگزاری فارس از آستانه‌اشرفیه، حجت‌الاسلام ولی عادلی بعد از ظهر امروز در مراسم انتصاب سرپرست جدید اداره اوقاف و امور خیریه آستانه‌ اشرفیه توجه به وقف و ترویج آن در جامعه را مورد تاکید قرار داد.
وی، وظیفه اوقاف را اجرای نیات واقف دانست و اظهار داشت: وقف برخاسته از فطرت و نوعدوستی انسان بوده و دلیل جاودانگی وقف نیز بر همین موضوع است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با اشاره به تعریف وقف، افزود، وقف به معنای اختصاص دادن اموال و یا حبس کردن مالی است که منافع آن برای برطرف کردن مشکلات عمومی و رضای خدا هزینه شود.
وی، یکی از ویژگی‌های وقف در اسلام را پس‌انداز جاودانه دانست و افزود: احتمال سو‌ء استفاده از این پس‌انداز نیست زیرا وقف برای خدا است و خداوند غنی و بی‌نیاز است.
عادلی با بیان اینکه وقف نشانه زنده‌دلی و پویایی جامعه است، یادآور شد: وقف در هر جامعه‌ای نشان از گرایش افراد آن جامعه به نوعدوستی دارد.
وی خاطر نشان کرد: اگر در جامعه‌ای رونق اقتصادی وجود داشته باشد مردم وقف بیشتری انجام می‌دهند و اگر در جامعه اسلامی گرفتار رکود اقتصادی شویم در این صورت وقف به کمک افراد آسیب‌پذیر می‌شتابد.
مدیر کل اوقاف گیلان با بیان اینکه وقف شناسنامه و آینده یک کشور است، تصریح کرد: توجه به وقف در هر جامعه موجب گرایش مردم به مسائل دینی می‌شود.
وی، انفاق را موجب افزایش ارزش مال و عمر انسان دانست و اذعان داشت: از راه موقوفات می‌توان به نیات واقف پی‌برد و اینکه مردم مناطق مختلف چه چیزهایی را برای زیست دینی و مدنی‌شان مهم می‌شمارند.
عادلی، عمل به نیات واقف در هر جامعه‌ای را بیانگر تعهد و انضباط اجتماعی در آن جامعه دانست و تصریح کرد: وقف و اقتصاد پیوند عمیقی با هم دارند.
وی اضافه کرد: اگر وضعیت اقتصادی مطلوب باشد وقف نیز گسترش می‌یابد و  در صورتی که اقتصاد دچار وضعیت نامطلوب شود این وقف و درآمد حاصل از آن می‌تواند یاری دهنده اقشار آسیب‌پذیر جامعه باشد.
این مسئول با اشاره به جایگاه آستانه‌ اشرفیه به عنوان پنجمین شهر مذهبی کشور، خاطر نشان کرد: موقوفات آستانه اشرفیه در حد و اندازه آن نیست و درآمد موقوفاتش رقم پایینی است که امیدواریم تا پایان امسال بخشی از اهدافی که درباره این شهرستان داریم تحقق یابد.
وی با بیان اینکه اوقاف از محل درآمد موقوفات که منبعث از نیات واقفان است خدمات خیریه زیادی انجام می‌دهد، خاطر نشان کرد: این خدمات شامل کمک به محرومان و تامین هزینه‌های درمانی آنها، تأمین جهیزیه نوعروسان و کمک به دانش‌آموزان بی‌بضاعت است.
عادلی اذعان داشت: در صورت گسترش فرهنگ وقف در کنار ادای حق موقوفات توسط مستأجران آنها به طور یقین وسعت کمک‌ها و خدمات مذکور افزایش می‌یابد.
وی، مجموع موقوفات رشت را حدود 444 موقوفه منفعتی و 400 موقوفه انتفاعی عنوان کرد و ابراز داشت: امسال چهار فقره وقف جدید در رشت صورت گرفته است.
در این جلسه حجت‌الاسلام عباس خوبرو به‌ عنوان سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه آستانه‌ اشرفیه منصوب شد.
انتهای پیام/ح20/ص1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول