اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‎های استان بوشهر:

فقر مطالعه یک معضل ملی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‎های استان بوشهر گفت: فقر مطالعه باید بزرگ‎نمایی شده و به عنوان یک آسیب اجتماعی و معضل ملی به آن بپردازیم.

فقر مطالعه یک معضل ملی است
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، صدرالله محتشم صبح امروز در نشست انجمن کتابخانه‌های استان بوشهر اظهار داشت: در جامعه ما که انقلاب آن یک انقلاب فرهنگی است و این باورهای بلند هستند که انقلاب را حفظ کرده‎اند، موضوع اصلی که فرهنگ مطالعه و کتابخوانی است گم شده است.
وی اضافه کرد: در بحث آسیب‎های اجتماعی هرگز به کم‎مطالعه‌ای به عنوان یک مسئله ریشه‎ای پرداخته نشده است و این امر امروز به یک معضل بزرگ تبدیل شده است.
محتشم بیان کرد: نقش رسانه‎ها در توسعه و نهادینه‎سازی فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در جامعه انکارناپذیر است.
وی یادآور شد: در بحث آسیب‎های اجتماعی به طلاق، اعتیاد، دختران فراری و.. غیر بسیار توجه می‌شود اما هرگز به فقر مطالعه و کم‎خوانی به عنوان یک آسیب جدی پرداخته نشده است.
مدیرکل کتابخانه‎های استان بوشهر گفت: رسانه‎ها باید به این مسئله حساسیت بیشتری نشان دهند و از شیوه‎های مناسب برای اطلاع‎رسانی و ترغیب مردم به مطالعه استفاده کنند.
وی بیان کرد: بدون شک ارتقای فرهنگ مطالعه در جامعه به ویژه در بین جوانان و نوجوان در کاهش بروز آسیب‎های اجتماعی بسیار تاثیرگذار است.
وی گفت: شهرداری‎های استان در عمل به تعهداتشان که پرداخت نیم درصد درآمدهایشان به کتابخانه‎های استان است، کوتاهی می‎کنند.
محتشم افزود: دریافتی ما از این محل از شهرداری‎ها تا پایان آذر ماه حدود 400 میلیون تومان بوده است که این مبلغ بسیار ناچیزی است.
وی اظهار داشت: سال گذشته شهرداری وحدتیه به طور کامل به تعهدات خود در این زمینه عمل کرد که تشویق نیز شد و امسال نیز شهرداری نخل تقی تعهدات خود را انجام داده است.
محتشم با تاکید بر ضرورت ایجاد کتابخانه مرکزی استان بوشهر ادامه داد: 117 هزار و 180 مترمربع زمین برای ساخت کتابخانه مرکزی شهر بوشهر اختصاص یافته است.
مدیرکل کتابخانه‎های استان بوشهر گفت: وضعیت نامطلوب کتابخانه شهیدعاشوری بوشهر زخمی بر پیکره نظام است و باید در سبک‎سازی و مقاوم‎سازی آن تسریع شود.
انتهای پیام/صا30/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول