اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول پژوهش تبلیغات کرمان خبر داد

فعالیت 8 مدرسه صدرا در کرمان

خبرگزاری فارس: مسئول پژوهش اداره کل تبلیغات اسلامی کرمان گفت: 8 مدرسه دخترانه و پسرانه علوم و معارف اسلامی صدرا در استان کرمان فعالیت می‌کند.

فعالیت 8 مدرسه صدرا در کرمان
مهدی تیموری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: مدرسه‌های علوم و معارف اسلامی صدرا از بین قبول‌شدگان سال سوم راهنمایی که معدل آنها بالای 18 باشد از طریق امتحان ورودی و مصاحبه دانش‌آموز می‌پذیرند.
وی از راه‌اندازی هشت مدرسه علوم و معارف اسلامی صدرا در استان کرمان خبر داد و افزود: از این تعداد سه مدرسه دخترانه و پنج مدرسه پسرانه است.
تیموری ابراز داشت: مدرسه‌های دخترانه صدرا در بم، جیرفت و زرند و مدرسه‌های پسرانه در کرمان، رفسنجان، جیرفت، بم و کهنوج دایر شده است.
وی خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان مدرسه‌های صدرا بیشترین درصد قبولی را در کنکور سراسری دارند و دانش‌آموزان این آموزشگاه‌ها از نظر اخلاقی، اجتماعی دارای شرایط مطلوبی هستند.
تیموری اذعان داشت: علاقمندی دانش‌آموزان استان کرمان برای حضور در مدرسه‌های صدرا زیاد است و تعداد داوطلبان بیش از ظرفیت آموزشگاه‌ها است.
وی با بیان اینکه سازمان مدرسه‌های معارف اسلامی برنامه‌های مناسبی را در حوزه‌های آموزشی، فرهنگی، اجتماعی و اخلاقی برای دانش‌آموزان این آموزشگاه‌ها برگزار می‌کند، گفت: دیدار با رهبری و مراجع تقلید و برگزاری اردوهای فرهنگی و تربیتی از جمله این برنامه‌ها است.
تیموری هدف از راه‌اندازی مدرسه‌های صدرا را تربیت پژوهشگران اسلام‌شناس ذکر کرد و ابراز داشت: معلمان این مدرسه‌ها از طریق آموزش و پرورش تامین می‌شوند.
وی با بیان اینکه حمایت از پایان‌نامه‌های دانشجویی در مقطع دکترا و کارشناسی ارشد و سطح سه حوزه علمیه در دستور کار واحد پژوهش اداره کل تبلیغات اسلامی استان کرمان قرار گرفت، گفت: در این زمینه از پایان‌نامه‌های با موضوع دین، فرهنگ و اجتماع به صورت مالی و فکری حمایت می‌شود.
تیموری با اشاره به اینکه در زمینه حمایت‌های فکری و معرفی استادان و منابع مورد نیاز به پژوهشگران خدماتی ارائه می‌شود، افزود: تاکنون از 10 پایان‌نامه حمایت شده که از این تعداد چهار پایان‌نامه از طلبه‌های حوزه‌های علمیه و شش پایان‌نامه از دانشجویان دانشگاه‌ها بوده است.
وی همچنین از حمایت از نشریاتی که توسط مراکز مختلف با محتوای دینی، فرهنگی و اجتماعی منتشر می‌شود، خبر داد و تصریح کرد: اولویت با نشریه‌هایی است که محتوای جدید و به روزی دارند.
تیموری عنوان کرد: اداره کل تبلیغات اسلامی از 10 نشریه حمایت می‌کند که از این تعداد سه نشریه در مرکز استان کرمان و بقیه در شهرستان‌ها منتشر می‌شود.
وی حمایت از انتشار کتاب و تالیف‌های دینی، فرهنگی و اجتماعی را از دیگر برنامه‌های واحد اداره کل تبلیغات اسلامی استان کرمان ذکر و بیان کرد: در این زمینه از چاپ آثار پژوهشگرانی که موضوع‌های نو دارند حمایت می‌شود.
تیموری ابراز داشت: اداره تبلیغات اسلامی استان کرمان تاکنون از انتشار پنج کتاب حمایت مالی کرده است که از این تعداد دو کتاب در مرکز و سه کتاب در شهرستان‌های استان کرمان منتشر شده است.
انتهای پیام/غ10/چ3000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول