اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به دلیل سرمای زیاد شب گذشته؛

مصرف گاز در زنجان از مرز 4 میلیون و 900 هزار متر‌مکعب گذشت

خبرگزاری فارس: مدیر روابط عمومی شرکت گاز استان زنجان گفت: در شب گذشته به دلیل سرمای زیاد مصرف گاز در زنجان از مرز 4 میلیون 900 متر مکعب گذشت.

مصرف گاز در زنجان از مرز 4 میلیون و 900 هزار متر‌مکعب گذشت
نادر رابطی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان، با اشاره به اینکه با توجه به سرمای شدید مردم باید به رعایت نکات ایمنی و اصلاح الگوی مصرف توجه داشته باشند، اظهار کرد: عدم رعایت موارد ایمنی و صرفه زیان‌های جبران‌ناپذیری را هم در منابع انرژی و هم در تلفات انسانی به بار می‌آورد.
وی با بیان اینکه در رابطه با ایمنی گاز چندی مورد وجود دارد که مردم باید این موارد را دقت کنند، افزود: استفاده از وسایل غیر استاندارد، عامل انسانی، عدم آگاهی در زمینه خطرات کمبود اکسیژن و گاز مونواکسید کربن موجب می‌شود تا در فصول مختلف به ویژه در زمستان مرگ‌های خاموش را شاهد باشیم.
مدیر روابط عمومی شرکت گاز استان زنجان با اشاره به اینکه مهم‌ترین عامل خفگی در اثر گاز گرفتگی مسدود بودن دودکش، عدم نصب کلاهک وسایل گاز سوز در پشت بام‌ها، عدم هدایت دودکش بخاری یا آبگرمکن در پشت بام‌ها، استفاده از لوله‌های فنری در سال‌های اخیر بوده است، خاطر‌نشان کرد: ‌استفاده از حرارت‌گیر برای جلوگیری از اتلاف حرارت که در سال‌های اخیر قربانیان زیادی گرفته که یکی دیگر از دلایل مرگ خاموش است.
وی با اشاره به نقش اطلاع‌رسانی در فرهنگ‌سازی در زمینه استفاده بهینه از گاز و استفاده درست از وسایل گازسوز عنوان کرد: شرکت گاز استان زنجان در سال گذشته 14 هزار کتابچه در پیک نوروزی در بین دانش‌آموزان مدارس توزیع کرده بود و امسال نیز برای نوروز برنامه‌های ویژه‌ای دارد.
رابطی با اشاره به اینکه سال گذشته 60 هزار ثانیه اطلاع‌رسانی از طریق برنامه‌های مختلف تلویزیونی و رادیویی در قالب‌های مختلف انجام شده است، خاطرنشان کرد: امسال نیز اطلاع‌رسانی از طریق تلویزیون و رادیو در مساجد و در آموزش و پرورش در دستور جدی کار این شرکت قرار دارد.
مدیر روابط عمومی شرکت گاز استان زنجان با اشاره به اینکه امسال در مساجد تعداد 34 هزار نفر در زمینه مسائل گازی آموزش دیده‌اند، تصریح کرد: در ماه‌های آتی نیز قرار است کارشناسان شرکت گاز در 70 مسجد حضور داشته و آموزش‌های لازم را برای شهروندان ارائه دهند.
وی افزود: در سال گذشته 20 هزار دانش‌آموز به عنوان همیار گاز آموزش دیده‌اند، امسال نیز قرار است 10 هزار نفر از دانش‌آموزان استان در مقطع پنجم ابتدایی از 20 آذر آموزش‌های لازم را ببینند.
رابطی از مدیریت و کارشناسان آموزش و پرورش نیز به دلیل همراهی شرکت گاز در زمینه آموزش دانش‌آموزان تقدیر کرد.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول