اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل:

اردبیلی‌ها 20 درصد در مصرف گاز صرفه‌جویی کردند

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت گاز اردبیل گفت: با ارزیابی و مقایسه میزان مصرف گاز خانگی در هشت ماهه امسال نسبت به سال قبل اهالی استان با 20 درصد تعدیل و کاهش مصرف گاز خانگی داشتند.

اردبیلی‌ها 20 درصد در مصرف گاز صرفه‌جویی کردند
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فیروز خدایی عصر امروز در جلسه ستاد حوادث غیرمترقبه خلخال اظهار داشت: با وجود سرمای دو ماه گذشته و بارش‌های متعدد برف در استان اردبیل نسبت به مدت مشابه سال گذشته یک صرفه‌جویی خوبی را در مصرف گاز و بهینه مصرف کردن آن شاهد بودیم.
وی با اعلام این‌که شرکت گاز استان اردبیل با اقدامات و افزایش فعالیت‌های خود تلاش می‌کند تا مردم استان با کمترین مشکلات از این نعمت الهی استفاده کنند، تصریح کرد: هم اکنون 23 شهر استان اردبیل و 260 روستا در این استان از این نعمت گاز طبیعی بهره‌مند هستند و به سرعت عملیات گازرسانی به تنها شهر استان اردبیل و صدها روستا نیز در دست اقدام است.
خدایی به تعداد مشترکان شرکت گاز استان اشاره کرد و افزود: 280 هزار مشترک در استان سردسیر اردبیل از نعمت گاز استفاده می‌کنند به طوری که بیشترین مصرف گاز در سال‌جاری مربوط به پنجم آبان ماه امسال بوده که مردم این استان بیش از شش میلیون مترمکعب مصرف روزانه داشتند.
این مسئول میزان گاز مصرفی در هشت ماهه امسال را بالغ بر 900 میلیون مترمکعب اعلام کرد و ادامه داد: در این زمینه با برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات خوب سعی می‌شود تا در کنار بهینه مصرف کردن گاز از سوی شهروندان تا پایان زمستان مشکلی از لحاظ افت فشار گاز و برخی مشکلات دیگر را در استان سردسیر اردبیل شاهد نباشیم.
وی در ادامه سخنان خود با یادآوری این‌که این شرکت علاوه بر تأمین گاز مصرفی مشترکان خانگی گاز مصرفی واحدهای صنعتی و نیروگاهی را نیز تأمین می‌کند، خاطر نشان کرد: ما هم‌اکنون بخشی از گاز نیروگاه سیکل ترکیبی اردبیل را نیز تأمین می‌کنیم و محدودیتی برای آن اعمال نشده است.
مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل همچنین از اجرای شبکه تغذیه و توزیع گاز به مساحت 4 هزار کیلومتر خبر داد و گفت: تاکنون در استان اردبیل 150 هزار علمک نصب شده است که شهروندان از این امکانات استفاده می‌کنند.
به گزارش فارس، در این مراسم فرماندار شهرستان خلخال نیز در سخنانی با بیان این‌که روستاهای سردسیر خلخال باید در اولویت بهره‌مندی از نعمت گاز طبیعی باشند، خواستار اهتمام شرکت گاز استان برای گازرسانی به 32 روستای مصوب در این شهرستان شد.
ذبیح‌الله عبداللهی افزود: در کنار گازرسانی به این تعداد روستا عملیات مطالعه و طراحی گازرسانی به بیش از 50 روستا نیز در اولویت قرار گرفته که انتظار می‌رود به سرعت در این زمینه کارها و اقدامات مناسب انجام شود.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول