اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان:

تثبیت مالکیت دولت از اهداف پروژه ممیزی است

خبرگزاری فارس: مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: پروژه ممیزی اراضی به منظور تثبیت مالکیت دولت و جلوگیری از تخریب و تجاوزات غیر مجاز بر روی عرصه‌های ملی و صیانت از انفال صورت می‌گیرد.

تثبیت مالکیت دولت از اهداف پروژه ممیزی است

قدرت سعادتی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: آبخیزداری، دانش حفاظت از منابع آب، خاک و پوشش گیاهی حوضه‌های آبخیز است.

وی ادامه داد: لازمه آبخیزداری اعمال مدیریت جامع بر همه منابع حوضه‌ها از قبیل منابع طبیعی، کشاورزی، اقتصادی و اجتماعی است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان یادآور شد: حل ریشه‌ای مشکلاتی از قبیل خشکسالی، سیل‌خیزی، فرسایش خاک و جلوگیری از حوادث و سوانح طبیعی و خسارت‌های ناشی از آن از برنامه‌های منابع طبیعی و آبخیزداری استان محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: مجموعه آبخیزداری استان زنجان با انجام مطالعات و شناسایی حوضه‌های آن، انواع اقدامات مکانیکی، بیومکانیکی، بیولوژیکی و مدیریتی را اجرا کرده است.

سعادتی اجرای پروژه‌های و پخش سیلاب، احداث پارک‌های آبخیز، احداث سدهای خاکی، ساماندهی رودخانه‌ها و حفاظت اراضی حاشیه آنها، اجرای پروژه‌های بیولوژیکی و بیومکانیکی و اقدامات کنترل روان اب، سیل و رسوب در حوضه‌ها را از جمله اقدامات این اداره کل عنوان کرد.

وی اقدامات مکانیکی را شامل عملیات خاکی، سنگ و ملات، اسلکه‌ریزی و خشکه‌چین عنوان کرد و افزود: در عملیات بیولوژیکی بذرکاری، کپه‌کاری،علوفه‌کاری، اصلاح مسیر شخم، نهال‌کاری و کودپاشی انجام می‌شود.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان عملیات بیومکانیکی را بانکت‌بندی، سکوبندی و ترانس‌بندی اعلام کرد و یادآور شد: در عملیات مدیریتی فعالیت‌هایی همچون حفاظت، قرق، مراقبت و آبیاری انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: پروژه ممیزی اراضی به منظور تثبیت مالکیت دولت و جلوگیری از تخریب و تجاوزات غیر مجاز بر روی عرصه‌های ملی و صیانت از انفال صورت می‌گیرد.

سعادتی با بیان اینکه 90 درصد اراضی ملی استان تا پایان سال 89 سند دار شده‌اند، تصریح کرد: برنامه‌ریزی برای ادامه سند دار کردن اراضی در سال جاری پیگیری می‌شود.

وی وظیفه اداره حفاظت و حمایت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری را افزایش ضریب ارتقای پوشش حفاظت منابع طبیعی برشمرد و بیان داشت: احداث کمربند حفاظتی از نوع پنچ مارک تیپ 2 و حمایت از جنگل‌ها و مراتع از برنامه‌های این معاونت است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان کمربند حفاظتی از پروژه‌های شاخص معاونت حفاظت و حمایت است که در مناطق بحرانی و در اراضی ملی و زراعی احداث می‌شود.

انتهای پیام/م20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول