اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه سنندج:

وحدت رمز موفقیت و اقتدار ملت ایران است

خبرگزاری فارس: امام جمعه سنندج گفت: وحدت و تبعیت ملت ایران از ولایت‌فقیه بزرگترین رمز اقتدار و پیروزی آنان در برابر دشمنان بوده است.

وحدت رمز موفقیت و اقتدار ملت ایران است
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج ماموستا حسام‌الدین مجتهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سنندج در مسجد جامع این شهر، اظهار داشت: ملت ایران اسلامی با انسجام و همدلی و اطاعت از فرامین مقام معظم رهبری در برابر همه توطئه‌های استکبار جهانی پیروز و سربلند بوده‌اند.
وی با بیان اینکه دین اسلام، دین وحدت، اخوت، برادری و همبستگی است، افزود: در جوامعی که وحدت و برادری در آن حرف نخست را بزند توطئه‌ها و دسیسه‌های دشمنان هیچگاه به نتیجه نخواهد رسید.
امام جمعه سنندج ایجاد تفرقه در بین مسلمانان را از مهم‌ترین اهداف دشمنان برای رسیدن به خواسته‌هایشان برشمرد و افزود: ترویج اختلافات مذهبی بین مذاهب اسلامی یکی از مهم‌ترین اهداف شوم دشمنان برای رسیدن به خواسته‌هایشان در کشورهای اسلامی است.
مجتهدی نقش وحدت در جامعه را با توجه به آیات قرآن مجید و احادیث بزرگان دین متذکر شد و افزود: خداوند متعال و پیامبر عظیم‌الشأن اسلام همواره بر وحدت و اتحاد اسلامی و پرهیز از اختلافات تأکید فرموده‌اند.
مجتهدی با اشاره به اینکه پایه‌های وحدت اسلامی در همان روزهای ظهور دین مبین اسلام بنا نهاده شد، اضافه کرد: اتحاد و همبستگی مسلمانان از مهم‌ترین مسائلی است که پیامبر عظیم‌الشأن اسلام بر توجه به آن تاکید داشته‌اند.
 وی از پیامبر به عنوان شافع محشر نام برد و افزود: امت مسلمان برای داشتن چنین رهبر و مقتدایی باید بر خود ببالند و در راستای اجرای دستورات الهی ایشان از هیچ تلاشی فروگذار نباشند.
امام جمعه سنندج با بیان اینکه همه ادیان الهی در سایه دین مبین اسلام تکمیل شدند، افزود: دین اسلام تنها دینی است که برای همیشه باقی و متعلق به همه زمان‌ها و همه انسان‌ها در سراسر جهان است.
وی با بیان اینکه اسلام برای جهان‌خواران و استکبار جهانی خطر بزرگی است، افزود: دشمنان برای جلوگیری از گسترش این دین الهی دست به اجرای هر توطئه‌ و ترفندی می‌زنند. هوشیاری و توجه مسئولان حکومت‌های اسلامی باید مانع حرکت‌های تفرقه‌انگیز دشمنان اسلام شود و در این راستا رسانه‌ها نیز باید توجه به مسئله وحدت را سرلوحه برنامه‌های فرهنگی و دینی خود قرار دهند.
وی تبلیغات سوء دشمنان اسلام را در رسانه‌های جمعی دنیا زنگ خطری برای وحدت جهان اسلام خواند و خواستار تلاش جدی کشورهای اسلامی در معرفی واقعی دین مبین اسلام شد.
امام جمعه سنندج در بخشی دیگر از خطبه‌های نماز جمعه این هفته از نظام مقدس اسلامی ایران به‌عنوان پیشروترین نظام جهان نام برد و افزود: تنها نظامی که بر اساس آموزه‌های الهی به پیش می‌رود و همه قوانین آن بر اساس آموزه‌های الهی تدوین شده، نظام جمهوری اسلامی ایران است.
مجتهدی در ادامه ترویج امر به معروف و نهی از منکر را مهم‌ترین رسالت مسلمانان دانست و ادامه داد: امروز که دشمنان اسلام برای ترویج ضد ارزش‌ها و ایجاد تفرقه در بین مسلمانان از هیچ توطئه‌ای فروگذار نیستند رسالت مسلمانان به‌عنوان حافظان دین اسلام بسیار حساس و سنگین‌تر از گذشته است.
وی در پایان بر لزوم توجه بیش از پیش مردم نسبت به رعایت شئونات اسلامی و مبانی دینی در اماکن زیارتی و قبرستان‌ها تأکید کرد و خواستار مقابله با هرگونه بی‌حجابی و مظاهر بی‌عفتی در این اماکن شد.
انتهای پیام/خ۲۰/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول