اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی همدان خبر داد:

ایجاد 4500 هکتار آبیاری تحت فشار در نهاوند

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان از ایجاد 4 هزار و 500 هکتار آبیاری تحت فشار در نهاوند خبر داد.

ایجاد 4500 هکتار آبیاری تحت فشار در نهاوند
به گزارش خبرگزاری فارس از نهاوند، علیرضا رنجبرضرابی عصر امروز در در نخستین جشنواره تولیدات محصولات کشاورزی نهاوند اظهار کرد: برگزاری این جشنواره دارای اهمیت بسزایی است زیرا با ارائه مقالات مختلف سبب افزایش میزان آگاهی کشاورزان و تولیدکنندگان از علوم مختلف روز کشاورزی خواهد شد.
وی نهاوند را به لحاظ تولید سالانه بیش از یک هزار و 836 تن گوشت سفید ماهی به عنوان قطب شیلات استان خواند و گفت: 98 درصد محصول آفتابگردان و گیشنیز استان نیز در این شهرستان تولید می‌شود.
رئیس جهاد کشاورزی استان همدان خاطرنشان کرد: 63 درصد محصول گیشنیز کشور نیز با تولید سالانه 4 هزار تن در شهرستان نهاوند انجام می‌شود.
وی با اشاره به تولید سالانه 50 هزار تن خیار و 8 هزار و 500 تن کلزا در شهرستان ادامه داد: تولید 31 هزار تن سیب درختی، 25 هزار تن هلو و شلیل، 93 هزار تن شیر، 5 هزار و 970 تن گوشت قرمز از دیگر قابلیت‌های بالای این شهرستان است که منجر به کسب رتبه نخست آن در تولیدات محصولات در استان شده است.
رنجبرضرابی از ایجاد 4 هزار و 500 هکتار آبیاری تحت فشار در نهاوند خبر داد و ابراز کرد: هر چند در این زمینه باید بیش از این مقدار فعالیت داشته باشیم اما چشم‌انداز اجرای این پروژه در نهاوند امیدوارکننده است.
وی از تولید چهار درصد تولید کشور توسط کشاورزان استان خبر داد و افزود: نهاوند به دلیل کاربری اراضی مقام نخست این مهم را در کشور دارد.
امام جمعه نهاوند نیز نعمت وجود منابع غنی خدادادی در سطح شهرستان را از الطاف الهی خواند که اگر به درستی استفاده شود مطمئناً با فقر و تنگدستی مواجه نخواهیم شد.
حجت‌الاسلام عباسعلی مغیثی به پرداخت زکات توسط کشاورزان تأکید کرد و افزود: این مهم سبب توسعه رزق و روزی در جامعه می‌شود.
در پایان از 9 خانواده شهید و 9 تشکل نمونه بخش کشاورزی تجلیل شد.
همچنین در حاشیه این مراسم کارخانه تولید فرآورده‌های لبنی "احسان سپیده" نهاوند با 25 میلیارد تومان اعتبار و 720 تن تولید انواع محصولات لبنی شامل ماست، دوغ، پنیر، خامه، شیر و آبمیوه با اشتغالزایی 300 نفر به صورت مستقیم و 3 هزار نفر به صورت غیر مستقیم در هشت هکتار افتتاح و رسماً آغاز به کار کرد.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول