اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل:

200 هکتار اراضی آبیاری تحت فشار دشت فتح‌علی آماده افتتاح است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: بیش از 200 هکتار از اراضی کشت آبیاری مدرن دشت فتح‌علی آماده افتتاح است.

200 هکتار اراضی آبیاری تحت فشار دشت فتح‌علی آماده افتتاح است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عادل عبد ایمانی پیش از ظهر امروز در جلسه کار گروه تخصصی امور اقتصادی استان اردبیل اظهار داشت: در قالب طرح توسعه آبیاری مدرن در دشت فتح‌علی اقدامات موثری در انتقال آب به این دشت انجام شده به طوری که قرار است با اجرای این طرح اراضی بیش از 4 هزار و 700 هکتار از این منطقه زیر پوشش آبیاری مدرن قرار گیرد.
وی در ادامه به اجرای ایستگاه های پمپاژ متعدد و انتقال آب و شبکه آبرسانی از طریق لوله‌های پلی‌اتیلن با پیشرفت کاری بیش از 56 درصد در حوزه شبکه اصلی و فرعی اشاره کرد.
عبدایمانی افزود: از اواخر امسال کار واگذاری به صاحبان این اراضی آغاز می‌شود که با این واگذاری‌ها روستاییان و عشایر منطقه می‌توانند از کشت و زرع مناسب برای اسکان زندگی عشایری خود استفاده کنند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با اعلام اینکه دستگاه‌های مختلف در اجرای این طرح مشارکت کرده و کار شناسایی افراد واجد شرایط با توزیع فرم‌های مشخص آغاز شده است، گفت: ما این فرم‌ها را از طریق امور عشایری و جهاد کشاورزی جمع‌آوری کرده و تلاش می‌کنیم در 16 قشلاق منطقه بین خانوارهای عشایری و روستایی واگذاری را قانونمند انجام دهیم.
این مسئول در ادامه به شناسایی پلاک‌ها، نحوه توزیع،‌ نظام بهره‌برداری، ابطال پروانه چرا در برخی از مناطق اشاره کرد و ابراز داشت: هر چند مطالعات طرح از 9 سال پیش آغاز شده اما اجرای این پروژه از تیرماه سال 88 آغاز شده و ما اجرای شبکه اصلی و فرعی را به مناقصه گذاشتیم که هم اکنون نیز با پیشرفت 58 درصد در حال انجام است.
وی در ادامه ابراز داشت: در کنار شکل‌گیری تعاونی‌های مختلف زنبور‌داران و تلاش برای راه‌اندازی مرکز تحقیقات تولید عسل در استان ایستگاه اصلاح نژاد زنبور عسل در دستور قرار گرفته است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل تصریح کرد: ما در معرفی واجدان شرایط زنبور‌داری به تامین اجتماعی برای برخورداری از بیمه قانونی اقدامات مناسبی را انجام دادیم.
این مسئول هرگونه مشکل در تولید گیاهان دارویی را رد کرد و گفت: در عرصه عرضه فروش و بسته‌بندی با برخی از مشکلات روبرو هستیم که با رایزنی‌های انجام شده انتظار می‌رود این مشکلات برطرف شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل در مورد شبکه علی بلاغی اردبیل هم اظهار داشت: در این مجموعه نیز آبیاری 3 هزار هکتار مدنظر است که با وجود انجام 100 درصدی کار اجرای شبکه به دلیل نبود آب، با مشکل تزریق آب به اراضی و شبکه مواجه هستیم.
وی خاطرنشان کرد: اگر این مشکل برطرف نشود شاهد نارضایتی زارعان که مشارکت‌کنندگان اصلی این طرح هستند روبه‌رو خواهیم بود.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول