اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی بوشهر:

زیرساخت‌های آبیاری استان بوشهر توسعه می‌یابد

خبرگزاری فارس: سرپرست شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر گفت: توسعه زیرساخت‌های آبیاری از مهم‌ترین اهداف ما برای خدمات‌رسانی هرچه مطلوب‌تر به کشاورزان است و این مهم در دستور کار قرار دارد.

زیرساخت‌های آبیاری استان بوشهر توسعه می‌یابد
به گزارش خبرگزاری فارس از آبپخش، سید مهدی موسوی شامگاه دوشنبه در نشست با مسئولان وحدتیه دشتستان با اشاره به اهمیت آبیاری نخیلات و اراضی کشاورزی اظهار داشت: شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر با تمام توان در راستای اجرای هرچه مطلوب‌تر این امر مهم تلاش می‌کند.
سرپرست شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر افزود: آبیاری از مسائل مهمی است که به طور مستقیم بر کیفیت و کمیت محصولات کشاورزی قرار دارد و با بهره‌گیری از راهکارهای علمی تلاش بر آن داریم تا به بهترین نحو ممکن آبیاری نخیلات و اراضی کشاورزی را در طول سال انجام دهیم.
موسوی با اشاره به محدودیت منابع آبی و خشکسالی که در سال‌های اخیر در کشور شاهد آن بوده‌ایم، خاطرنشان کرد: با توجه به مسائلی همچون خشکسالی و کمبود منابع آبی که پیش‌رو داریم، مدیریت منابع آب تاثیر مهمی در ادامه روند مطلوب آبیاری در ادوار و سال‌های آینده دارد.
وی دشتستان را یکی از قطب‌های کشاورزی استان دانست و گفت: توجه به بخش کشاورزی و توسعه زیرساخت‌های کشاورزی باعث پویایی و نشاط اقتصادی کشور می‌شود و در سالی که مقام معظم رهبری آن را به جهاد اقتصادی مزین کرد‌ه‌اند با تمام وجود در راستای تحقق این هدف والا تلاش خواهیم کرد.
سرپرست شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر ابراز داشت: در طول یک‌سال گذشته با تمام توان در راستای توسعه زیرساخت‌های کشاورزی شهرستان در زمینه آبیاری اراضی کشاورزی گام برداشته‌ایم و بتنی‌ کردن کانال‌های آبیاری و لایروبی مرتب و مدون کانال‌ها و شبکه‌های آبیاری تنها بخشی از این اقدامات است.
موسوی با اشاره به اهمیت بتنی کردن شبکه‌های آبیاری عنوان کرد: با پوشش بتنی کانال‌های آبیاری ضمن جلوگیری از هدر رفت آب در شبکه انتقال، موجب افزایش راندمان انتقال آب و کاهش دور آبیاری می‌شود.
وی ادامه داد: لایروبی کانال‌های آبیاری به طور مرتب و مدون با نظارت کارشناسان شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر در کانال‌های آبیاری استان انجام شده و این امر در بهبود روند آبیاری و جلوگیری از هدر رفت منابع آبی که از با ارزش‌ترین منابع کشاورزی و صنعت هستند زمینه رضایت ‌خاطر هرچه بیشتر کشاورزان را فراهم آورده است.
سرپرست شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر اذعان داشت: اجرای عملیات لایروبی هزینه‌های هنگفتی را برای این شرکت به دنبال دارد و کشاورزان و بهره‌برداران از این منابع با پرداخت به موقع آب‌بهای خود می‌توانند زمینه را برای گسترش خدمات‌رسانی شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر فراهم آورند.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول