اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در کازرون صورت می‌گیرد

اجرای طرح ملی حفظ قرآن در مدارس

خبرگزاری فارس: رئیس آموزش و پرورش کازرون از اجرای طرح ملی حفظ قرآن در کازرون خبر داد و گفت: در این طرح تمام اولیا و مربیان و دانش‌آموزان نیز می‌توانند شرکت و نیم جز از 30 جزء قرآن کریم را حفظ کنند.

اجرای طرح ملی حفظ قرآن در مدارس
به گزارش خبرگزاری فارس از کازرون حجت‌الاسلام محمد خرسند امام جمعه کازرون بعد از ظهر امروز در همایش قرآنی حبل‌المتین که توسط آموزش و پرورش کازرون برگزار شد، در سخنانی اظهار داشت: رمز سعادت در دنیا و آخرت قرآن است و بنابراین باید تلاش شود تا فرزندانمان با کلام خدا انس بگیرند.
وی با بیان اینکه انس با قرآن در زندگی به نفع دنیا و آخرت شخصی است گفت: کتاب قرآن متعلق به این دنیاست، به خاطر اینکه به زندگی ما انسان‌ها سمت و سوی دهد.
امام جمعه کازرون نخستین شرط داشتن تقوا را ایمان به غیب بیان کرد و ابراز داشت: برای رسیدن به این امر باید خداباوری را در خودمان زنده کنیم و به عالم دیگر ایمان داشته باشیم.
خرسند در ادامه معارف به قرآن را مهم دانست و افزود: ما نباید فقط به احترام ظاهری قرآن اکتفا کنیم بلکه باید به متن و معارف این کلام خدا توجه داشته باشیم.
امام جمعه کازرون بهترین خدمت والدین به فرزندانشان را آشنا ساختن آنها به قرآن عنوان کرد.
وی ادامه داد: در کنار امرار و معاش و مهیا کردن لوازم معیشتی برای فرزندانتان باید دین‌باوری و اقامه نماز را نیز در آنها تقویت کنید.
خرسندی خاطرنشان کرد: امروزه دشمنان با استفاده از ترفندها و راه‌های مختلف سعی در کم‌رنگ جلو دادن دین و به فساد کشاندن اخلاق فرزندان هستند که در این راستا خانواده‌ها باید مراقب باشند.
در ادامه محسن توحیدیان مدیر آموزش و پرورش کازرون نیز در سخنانی ابراز داشت: قرآن کتاب هدایت و زندگی است و باید برای سعادت فرزندان خود به قرآن تمسک جوییم.
وی به برگزاری طرح ملی حفظ قرآن کریم اشاره کرد و گفت: در این طرح تمام اولیا و مربیان و دانش‌آموزان نیز می‌توانند شرکت و نیم جزء از 30 جزء قرآن کریم را حفظ کنند.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان کازرون افزود: کسانی که به این اقبال روی بیاورند افتخار ثبت‌نام در طرح ملی حفظ قرآن نصیبشان می‌شود.
توحیدیان خاطرنشان کرد: مبتکران این طرح جایزه‌ای به مبلغ 25 هزار تومان برای حفظ نیم جزء نیز در نظر گرفته‌اند که به تناسب حفظ بیشتر جایزه آن نیز بیشتر است.
وی افزود: اگر بخواهیم بچه‌هایمان از نظر اعتقادی و علمی پیشرفت کنند باید به قرآن روی بیاورند تا بتوانند از برکات آن بهره‌مند شوند.
در پایان این همایش به تعدادی از دانش‌آموزان حافظ قرآن آموزشگاه «عرفان دو» کازرون جوایزی توسط مدیر آموزش و پرورش این شهرستان اهدا شد.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول