اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای شهر گناباد:

تدابیر ویژه برای ارتقای برنامه‌های قرآنی در گناباد اندیشیده شود

خبرگزاری فارس: عضو شورای شهر گناباد گفت: برنامه‌های فرهنگی و قرآنی در سطح شهر آن‌طور که باید کار نمی‌شود که در این راستا باید تدابیری اندیشیده شود.

تدابیر ویژه برای ارتقای برنامه‌های قرآنی در گناباد اندیشیده شود
به گزارش خبرگزاری فارس از گناباد، هادی رفیع ظهر امروز در جلسه شورای شهر گناباد که در محل این شورا برگزار شد، اظهار داشت: به دلیل اینکه امسال ایام‌الله دهه فجر با هفته وحدت تقابل دارد و در آستانه نهمین انتخابات دوره مجلس شورای اسلامی نیز قرار داریم و از طرفی بعد از شش سال نخستین سالی است که می‌توان در ایام دهه فجر برنامه‌های شاد اجرا کرد و بهتر است برنامه ویژه‌ای برای این ایام در نظر گرفته شود. 
عضو شورای شهر گناباد افزود: سال گذشته قرار شد که یک سری پروژه‌های شهرداری در ایام دهه فجر بهره‌برداری شود که این کار آنطور که باید انجام نشد ولی امسال پروژه‌های زیادی از شهرداری در این ایام افتتاح می‌شود.
رفیع پیشنهاد ایجاد یک پارک قرآنی در گناباد را داد و افزود: برنامه‌های فرهنگی و قرآنی در سطح شهر آن‌طور که باید کار نمی‌شود که در این راستا باید تدابیری اندیشیده شود.
وی در ادامه تصریح کرد: خانه‌های قدیمی سطح شهر هویت یک شهر هستند و میراث فرهنگی باید در جهت بازسازی خانه‌های قدیمی شهر گناباد که ارزش تاریخی دارد، اقدام لازم را صورت دهد.
رفیع تصریح کرد: برخی خانه‌های قدیمی شهر گناباد ممکن است معماری زیبایی داشته ولی در بافت تاریخی شهر قرار نگرفته باشد و تخریب شود که در این راستا باید تدابیر لازم اندیشیده شود.
وی افزود: در برخی شهرها هویت کاذب ایجاد می‌شود ولی در شهر گناباد هویت داشته را از بین می‌بریم.
رفیع خاطرنشان کرد: همه خانه‌های بافت فرسوده ارزش تاریخی ندارند و باید شناسایی شوند و فکر سال‌های آینده را باید کرد.
یکی دیگر از اعضای شورای شهر گناباد در ادامه اظهار داشت: در گناباد به اندازه جمعیت فضای سبز داریم ولی نگهداری از فضاهای سبز مهم است و باید فرهنگ مردم شهر را در حفظ و نگهداری فضاهای سبز از جمله آب‌رسانی به درختان و این فضاها بالا برد.
غلامرضا فرخ افزود: زمانی در گناباد باغ‌های زیادی وجود داشت ولی امروز به خاطر خشکسالی‌های پی در پی زعفران در این شهر کار می‌شود که این محصول نمی‌تواند جلوی ورود بادهای مملو از گرد و غبار را به این شهر بگیرد و جای تعجب دارد که گناباد جزو شهرستان‌های محروم قرار نگرفته است.
وی ادامه داد: در گناباد امکانات ورزشی نسبت به جمعیت بیشتر وجود دارد ولی برنامه‌ریزی درستی جهت اختصاص این امکانات صورت نمی‌گیرد.
وی افزود: می‌توان امکانات ورزشی و تفریحی موجود در شهر را در ساعات خاصی به بانوان اختصاص داد بدون اینکه هزینه‌ای از آنها دریافت شود. 
یکی دیگر از اعضای شورای شهر نیز افزود: خیلی از کارها در شهرداری گناباد به صورت دغدغه درنیامده و به صورت کارهای روزمره انجام می‌شود از جمله بحث معماری زمان زیادی است که مطرح شده ولی به جایی نرسیده است.
حجت‌الاسلام محمدرضا امیری افزود: بلوار وحدت گناباد زودتر از آنچه که هست می‌تواند انجام شود ولی چون دغدغه‌ای نیست و خرج دارد، آن‌طور که باید توجه نمی‌شود.
انتهای پیام/آ20/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول