اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کرمان:

875 دانشجوی کرمانی به عمره مفرده اعزام می‌شوند

خبرگزاری فارس: مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به افزایش سهمیه عمره دانشجویی گفت: سال جاری 875 دانشجو در قالب هشت کاروان از استان کرمان به عمره مفرده اعزام می‌شوند.

875 دانشجوی کرمانی به عمره مفرده اعزام می‌شوند
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان حجت‌الاسلام علی عارفی بعد از ظهر امروز در همایش عمره دانشگاهیان استان کرمان با اشاره به آیاتی از قرآن کریم اظهار داشت: اعمال حج، اعمال منحصر به فردی است که با وجود دارا بودن احکام و اعمال شبیه دیگر عبادات، اعمال و اذکاری ویژه دارد و به همین دلیل حج را نسبت به دیگر عبادات منفرد می‌کند.
وی افزود: اعمال حج زمان و مکان مشخصی داشته و نمی‌شود این اعمال را در هر زمان و هر جایی که دوست داشتیم، انجام دهیم و این از خصوصیات اعمال حج است.
عارفی با بیان اینکه اخلاص شرط قبولی همه عبادات است، تصریح کرد: این امر در حج نیز بسیار اهمیت داشته و کسی که می‌خواهد به این سفر معنوی برود، باید قصد قربت کرده و تمام وجودش با خدا باشد.
وی خاطرنشان کرد: مفاهیم عجیبی در حج وجود دارد، حج هدایت بشر است که موجب وحدت می‌شود.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کرمان بیان داشت: مقام ابراهیم، مقام امامت و راه هدایت است، اگر دنبال غیر امام برویم، کعبه دیگر بیت‌الله نیست.
وی با اشاره به حادثه کربلا افزود: باید هادی را دریابیم، مردمی که در مکه بودند، امام خود را رها کرده و امام حسین (ع) با تعداد اندکی از همراهانشان به کربلا رفتند.
عارفی گفت: شرط توحید و محوریت طواف در خانه خدا این است که امامت را بشناسیم و باور کنیم، اگر همراه هادی باشیم، در امنیت هستیم و از مسیر منحرف نمی‌شویم.
وی با اشاره به حدیثی از امام رضا (ع) تصریح کرد: زمانی که حج همراه با هدایت، امامت و شرایط لازم باشد، ارزش پیدا کرده و در این صورت کسانی که توانایی انجام حج دارند، اگر روی گردانی کنند، کفران نعمت کرده‌اند.
عارفی خاطرنشان کرد: کسانی که به این سفر معنوی مشرف می‌شوند باید از زمان و مکان استفاده کرده و راه و مسیر خدا را دریابند تا مسیر خود را بیمه کنند.
مسئول ستاد عمره دانشگاهیان استان کرمان اظهار کرد: پیش از این شش کاروان از دانشجویان استان کرمان به مکه اعزام می‌شدند که سال جاری این سهمیه افزایش یافته و 920 نفر در قالب هشت کاروان از استان کرمان به عمره مفرده اعزام می‌شوند.
وی افزود: 230 نفر از این تعداد، اساتید دانشگاه‌های سراسر استان در دو کاروان، 640 نفر دانشجویان متأهل در قالب چهار کاروان و 234 نفر دانشجوی مجرد پسر در قالب دو کاروان اعزام می‌شوند.
عارفی تصریح کرد: قرعه‌کشی، اعلام اسامی ثبت‌نام کنندگان و همچنین جمع‌آوری مدارک انجام شده و استان کرمان جزو موفق‌ترین استان‌ها در زمینه کسب جواز خروج از کشور بوده است.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر کار جمع‌آوری گذرنامه‌ها صورت می‌گیرد و با اعلام تاریخ پرواز‌ها، کاروان‌بندی‌ها مشخص و تاریخ پرواز عمره‌گزاران اعلام می‌شود.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول