اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر حج و زیارت خراسان‌رضوی:

واگذاری فیش‌های حج عمره به غیر، ممنوع است

خبرگزاری فارس: مدیر حج و زیارت خراسان‌رضوی گفت: واگذاری فیش‌های حج عمره به غیر، ممنوع است.

واگذاری فیش‌های حج عمره به غیر، ممنوع است
مسعود مجردی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار داشت: تمام افرادی که اسناد خود را از طریق  بانک ملی از سال 63 تا 86  واریز  و در نهایت ثبت‌نام کردند می‌توانند نوبت خود را به غیر بدون مشکلی واگذار کنند و هدف از این کار جمع‌آوری این اسناد از دست مردم و استفاده آنها است ضمن اینکه از امسال ثبت‌نام را در بانک ملت انجام دادیم و واگذاری فیش‌ها به غیر ممنوع است، این کار تخلف محسوب می‌شود و فقط می‌توانند به افراد درجه یک و دو خانواده واگذار کنند.
مدیر حج و زیارت خراسان‌رضوی افزود:‌ 10 درصد همه عرصه‌های زیارتی کشور، ‌سهم خراسان است که اگر ثبت‌نام زیاد شود، سهم استان نیز افزایش پیدا می‌کند.
وی افزود: جهت تحویل بار به درب منازل، استان خراسان‌جنوبی پایلوت این کار انتخاب شده و زیرساخت‌ها در آنجا فراهم شده ولی تاکنون گزارش عملکرد و درصد رضایت‌مندی اعلام نشده است.
مجردی خاطر نشان کرد: تاخیر در تحویل بار و فاصله رسیدن مسافر و بار موجب ریسک در این امر شده است و طبق نظرسنجی انجام شده از مسافران خراسانی که در ازای پرداخت 10 هزار تومان بار آنها درب منزل تحویل داده شود با پاسخ منفی 75 درصدی آنها روبه‌رو شدیم.
مدیر حج و زیارت خراسان‌رضوی هم‌چنین یادآور شد: هواپیمای بوئینگ 17 تن ظرفیت بارگیری دارد، ولی زمانی است که تا 22 تن نیز بار حمل می‌کند و ما در صدد هستیم که پروازهای اختصاصی را تعیین کنیم که فقط جهت رساندن بار مسافران پرواز کند که این امر بستگی به نظر مسافران دارد.
وی افزود: تا سال گذشته عربستان به افغانی‌های مقیم ایران ویزا می‌داد که چون عمدتا افغانی‌های مقیم ایران در مشهد هستند پرواز‌های آنها از مشهد انجام می‌شد ولی از امسال عربستان به افغانی‌ها ویزا نداده است و هیچ‌گونه مسافر افغانی سوار بر هواپیمای ایرانی به خاک عربستان سفر نکرده است.
مدیر حج و زیارت خراسان‌رضوی اظهار داشت: ‌امسال در سامانه ثبت‌نام طرحی را ایجاد کردیم که افراد می‌توانند تعیین کنند که چه تعداد هستند که می‌خواهند یک‌جا با همدیگر سفر کنند و در مرحله قرعه‌کشی نیز آن تعداد با هم برنده و عازم سفر می‌شوند.
مجردی افزود‌: روزانه دو پرواز از مشهد به بغداد داریم و تنها استانی هستیم که هیچ‌گونه سفر زمینی به عتبات نداریم ضمن اینکه هر سه ماه یک‌بار عتبات را ثبت‌نام می‌کنیم که این امر به دلیل تغییرات در پروازها، هتل‌ها و ارز است.
وی ادامه داد: عملکرد سال‌جاری نسبت به سال گذشته خوب بوده و شاهد ارتقای فنی نیز هستیم که پیرو این فرآیند شاهد افزایش 110 هزار زائر عمره ،‌10 هزار زائر حج و 250 هزار زائر سوریه و عتبات عالیات هستیم.
مدیر حج و زیارت خراسان‌رضوی در رابطه با کشف مواد مخدر از زائران افزود: مثلثی شامل دادستانی، ‌نیروی انتظامی و حج و زیارت تشکیل شده است تا این مورد را به سختی مورد کنترل قرار دهیم و برخورد نیز کنیم در دو سال گذشته در عربستان هیچ‌گونه موادمخدری کشف نشد ولی در ایران با کنترل‌های فراوان و برخوردهای قضایی روبه‌رو بوده‌اند و در موارد کشف شده است و از پرواز فرد مورد نظر جلوگیری شده است.
وی در ارتباط با مجازات مجرمان موادمخدر اظهار داشت: از هر فرد در فرودگاه با هر هدفی مواد کشف شود از یک تا پنج سال گذرنامه‌اش را ضبط می‌کنیم و به دادستانی،‌ زندان، جریمه نقدی و ممنوع‌الخروج بودن ختم می‌شود.
مدیر حج و زیارت خراسان‌رضوی مهم‌ترین برنامه آتی سازمان حج و زیارت را ارتقا سطح کیفی سفر عنوان کرد.
وی افزود: ‌خدمات‌دهی به مسافران در کشور و خارج از کشور، بالا بردن سطح خدمات شرکت‌های هواپیمایی، نحوه پذیرایی در کشورهای مقصد، ‌معرفی پزشک برای هر کاروان و ارتقاء سطح ناوگان زمینی در عربستان از دیگر اهداف ما در آینده است.
مجردی در ارتباط با دریافت سوخت در فرودگاه عربستان افزود: در حوزه اجرایی هیچ‌گونه مشکلی با عربستان نداریم و در چرخه کاری همکاری خوب و مثبتی داریم ضمن اینکه سوخت در عربستان گران است ولی بدون هیچ‌گونه مشکلی سوخت تحویل داده می‌شود.
مدیر حج و زیارت خراسان‌رضوی با ابراز امیدواری از ممنوع شدن ورود کالای چینی به ایران اظهار داشت: قانون حمل اسلحه در هواپیما در کل جهان یکسان است و مختص به ایران نیست و پیرو همین موضوع ورود کلت پلاستیکی و تفنگ‌های اسباب‌بازی نیز به داخل هواپیما ممنوع است.
وی یادآور شد: از پنجم بهمن‌ماه اعزام عمره شروع می‌شود و نخستین گروه به جده می‌روند ضمن اینکه در آینده دو مرحله ثبت‌نام داریم که ثبت‌نام اول در فروردین‌ماه سال آینده است و مرحله دوم در اردیبهشت‌ماه آغاز می‌شود که خراسان‌رضوی دارای 120 هزار زائر دارد.
مدیر حج و زیارت خراسان‌رضوی حداقل هزینه هر نفر جهت حج عمره را یک میلیون و 50 هزار تومان و حداکثر آن را یک میلیون و 150 هزار تومان عنوان کرد و خاطرنشان کرد: امسال 20درصد افزایش نرخ نسبت به سال گذشته داشتیم که ارتقای کیفیت، گران شدن بلیت هواپیما و نوسانات ارز شامل آن شده، ضمن اینکه خدمات رفاهی در عربستان گران شده است.
وی افزود: سه روز آخر صفر شش پرواز به سمت عربستان داریم که ظرفیت آنها تکمیل است.
انتهای پیام/م10/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول